هک 32 میلیون حساب کاربری یاهو تأیید شد

هک 32 میلیون حساب کاربری یاهو تأیید شد
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

یاهو به تازگی حمله سایبری دیگری را تأیید کرده که به واسطه آن بیش از 32 میلیون حساب کاربری یاهو هک شده است.

به گزارش گرداب، در هشت ماه اخیر یاهو با مشکلات زیادی درخصوص هک حساب‌های کاربری مواجه بوده است. این شرکت تأیید کرد در طول سال‌های 2014 و 2013 بیش از 500 میلیون و 1 میلیارد حساب کاربری یاهو مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

به تازگی یاهو حمله سایبری دیگری را تأیید کرده که به واسطه آن بیش از 32 میلیون حساب کاربری یاهو هک شده است. جزییات زیادی درباره این حمله وجود ندارد اما گفته می‌شود این حمله سایبری احتمالاً در بین سال‌های 2015 و 2016 رخ داده است.
 
هم اکنون کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا (SEC) در حال بررسی و تحقیق درباره این موضوع است و طبق اظهارات یاهو احتمال دارد این حمله‌ها با حمله‌های صورت گرفته در سال 2014 در ارتباط باشند. حمله ای که منجر به هک 32 میلیون حساب کاربری یاهو شده از طریق حمله ماهرانه‌ای هک شده  که با استفاده از کوکی‌های جعلی به حساب‌های کاربری دسترسی پیدا کرده است. طبق اسنادی که یاهو به کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا ارائه کرده این شرکت متعهد شده به محض یافتن این کوکی‌ها، آن‌ها را غیر فعال کند.

تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا در خصوص هک‌های 2014 نشان می‌داد یاهو برای افشای این حمله‌ها در سال 2014 اطلاعات کافی داشته است. همچنین این سازمان به این نتیجه رسید برخی از مدیران ارشد یاهو در بررسی این حمله‌ها کم کاری کرده‌اند و همچنین گروه حقوقی شرکت اطلاعات لازم برای رسیدگی قانونی به این موضوع را داشته است.
 
«ماریسا مایر» مدیر عامل یاهو در وبلاگ تامبلر خود نوشته مسئولیت این اتفاق‌ها را بر عهده می‌گیرد. وی همچنین اعلام کرده از پاداش سالانه و سود سهام خود چشم پوشی و آن را بین کارمندان یاهو توزیع می‌کند.