کلاهبردار اینترنتی در مشهد دستگیر شد

کلاهبردار اینترنتی در مشهد دستگیر شد
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی 240 میلیون ریالی از یک صرافی در مشهد خبر داد.

به گزارش گرداب، فرماندهی انتظامی خراسان رضوی روز جمعه به نقل از سرهنگ جواد جهانشیری گزارش داد: در پی شکایت مالک یک صرافی در مشهد در خصوص کلاهبرداری از وی رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: طبق اظهارات شاکی فردی با نشان دادن رسید فیش پرداخت اینترنتی مبلغ 240 میلیون ریال به اکانت شبکه اجتماعی صرافی، مدعی بود معادل وجه پرداخت شده نیاز به یورو دارد و با توجه به مشاهده رسید مذکور در گوشی شاکی، توسط کارگزار صرافی معادل رسید به این کلاهبردار یورو واگذار شد ولی هیچ وجهی به حساب صرافی منتقل نشده بود.
او ادامه داد: با اقدامات فنی هویت و مکان متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شد. طبق اعتراف متهم 36 ساله، وی در گشت زنی در شبکه اجتماعی متوجه نرم‌افزاری در رابطه با تهیه ارز از سوی صرافی مذکور شده و اقدام به جعل فیش واریزی و فریب شاکی کرده بود.
سرهنگ جهانشیری گفت: پس از اعتراف متهم و تکمیل پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم جهت کسب تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شد.

منبع: ایرنا