کلاهبرداری اینترنتی در پوشش اقامت خارج از کشور

کلاهبرداری اینترنتی در پوشش اقامت خارج از کشور
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶

رييس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان گيلان از شناسايی و دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی در پوشش اقامت خارج از کشور ، در رشت خبر داد.

به گزارش گرداب، سرهنگ ايرج محمد خانی گفت: در پي ارجاع یک فقره پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهي فردی با هویت معلوم مبني بر اینکه بابت اقامت خارج از کشور در یک سایت اینترنتی مبلغ سی و دو میلیون ریال از وی کلاهبرداری شده است ، موضوع در دستوركار این پليس قرار گرفت .  
  
سرهنگ محمدخانی افزود: با تحقيقاز مالباخته و پي جويي فني و پليسي، عامل کلاهبرداری اینترنتی در پوشش اقامت خارج از کشور ، كه مردی 28 ساله اهل فومن و ساکن رشت و دوست شاکی بود شناسايي ، با هماهنگي مقام قضايي در رشت ، دستگیر شد.  
  
محمدخانی تصریح کرد: با توجه به ادله ديجيتالي كشف شده، متهمبه جرم خود و اينكه با سوء استفاده از اعتماد شاکی ، وی را فریب داده و به بهانه اقامت خارج از کشور ، در سایتی که متعلق به وی بوده و در زمینه موسیقی فعالیت داشته و هیچ ارتباطی هم به اقامت خارج از کشور نداشته ثبت نام و در ازای آن مبلغ سی و دو میلیون ریال از شاکی دریافت نموده ، اعتراف كرد.  
  
وی در پايان با بيان اينكه متهمبا تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شد، از شهروندان خواست: به سایتهای که هویت مشخصی ندارند و فاقد مجوزهای قانونی از مبادی و سازمانهای ذیربط می باشند به هیچ عنوان اعتماد نکنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان هاي موبايلي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irيا ايميل اين پليس به نشانيGfata@police.irگزارش نمايند.