در پشت پرده نظام جاسوسی آمریکا چه می‌گذرد؟ +فیلم

در پشت پرده نظام جاسوسی آمریکا چه می‌گذرد؟ +فیلم
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶

در این گزارش از آنچه در پشت پرده نظام جاسوسی آمریکا می‌گذرد آگاه می‌شوید.

به گزارش گرداب، مدتی قبل ادوارد جوزف اسنودن افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از عملیات عظیم جاسوسی در سطح جهانی پرده برداشت. طبق مدارک اسنودن، این برنامه‌ها که شامل جاسوسی از مردم عادی و شخصیت‌ها در مکالمات تلفنی، ایمیل، استفاده از موتور جستجو‌ی اینترنت و … در تمام کشور‌ها و بدون رعایت مرزهای سیاسی صورت می‌گیرند، توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا «ان اس ای» به اجرا در می‌آیند. 

اسنودن اسناد محرمانه‌ای از NSA را منتشر کرد که این اسناد نشان دهنده جزئیات چگونگی تلاش گسترده «آمریکا و انگلستان با همکاری کانادا، استرالیا و نیوزیلند» که این ۵ کشور به «پنج چشم» مشهور هستند، برای جاسوسی گسترده، به ویژه از طریق فضای مجازی است. برخی از اسناد منتشر شده نشان می‌دهد اطلاعات مخابره شده مردم در مقیاسی بسیار وسیع‌تر از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد رهگیری و شنود می‌شود. 

بر اساس اسناد طبقه‌بندی شده ارائه گشته توسط ادوارد اسنودن در رسانه‌ها، فعالیت‌های جاسوسی ایالات متحده آمریکا و انگلستان نه تنها در برابر کشورهای خارجی انجام می‌شود، بلکه در برابر شهروندان خود این کشورها، و نیز متحدان ایالات متحده مانند ناتو و کشورهای اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد. 

اکنون در این گزارش اطلاعات کامل تری از زبان افرادی سرشناس راجع به موارد مذکور در اختیار شما قرار داده می‌شود.

به راستی معنای عبارت «طرح امنیت ملی از طریق پخش مسئولانه اطلاعات در آمریکا» که در انتهای آخرین فیلم در این گزارش آمده چیست؟

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود