انتقاد انگلیس از تبلیغ افراط‌گرایی در گوگل

انتقاد انگلیس از تبلیغ افراط‌گرایی در گوگل
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶

وزیر امور خارجه انگلیس از شرکت‌های اینترنتی مانند گوگل به‌دلیل کسب درآمد از محتواهای افراطی، به‌شدت انتقاد کرد.

به گزارش گرداب، «بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه انگلیس، از شرکت‌های اینترنتی «مشمئز کننده» مانند گوگل به‌دلیل کسب درآمد از محتواهای افراطی، انتقاد کرد.

بوریس جانسون به روزنامه ساندی تایمز گفت: گوگل باید از اینکه صرفا از محتواهای خشونت آمیز درآمد کسب کند، دست بردارد. وی با اشاره به واکنش کند شرکت ها در خصوص حذف تبلیغات تروریستی و دستور العمل های آموزشی تروریستی گفت :«من از این موضوع خشمگین هستم.»

«آمبر رود»، وزیر کشور انگلیس، نیز در مطلبی در روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس، نوشت: شرکت های فناوری در پی حملات تروریستی به «وست مینیستر بریج» و پارلمان انگلیس باید اقدامات بیشتری انجام دهند.

وزیر کشور انگلیس افزود:«هر حمله‌ای که رخ می دهد، نقش اینترنت را بخصوص در زمینه تشویق به خشونت و همه انواع ایدئولوژی افراطی تأیید می کند. ولی ما خودمان به تنهایی نمی توانیم کاری انجام دهیم. ما نیازمند کمک شرکت‌های رسانه‌ای، گوگل، توئیتر و فیسبوک در این جهان و نیز شرکت های کوچکتر یعنی پلت فرمهایی مانند تلگرام، ورد پرس و جاست پِیس دات ایت هستیم.»

وزیر امور خارجه و وزیر کشور انگلیس خواستار آن شده‌اند که این شرکت‌ها زمانی که پای محتوایی به میان می آید که تروریسم و افراط گرایی را تبلیغ می کند، «مسئولیت پذیری اجتماعی» بیشتری از خود نشان دهند.

فیسبوک و توئیتر متهم شده‌اند فقط زمانی به موضوعات واکنش نشان می دهند که با انتقاد کاربران روبرو شوند و وقتی موضوعاتی جنجالی به آنها یادآوری می شود به کندی واکنش نشان می دهند.

جانسون افزود: «رسانه‌های اجتماعی باید برای کشف چنین محتوایی و نیز حذف آن، سامانه‌ها و الگوریتم های جدید در اختیار داشته باشند. رسانه ها زمانی که مسائلی به اطلاع آنها می رسد، اقدامی نمی کنند.» وزیر کشور انگلیس گفت هفته آینده در دیدار با روسای گوگل و فیسبوک با آنها درباره اقدامات برای برخورد با افراط گرایی گفتگو خواهد کرد.