دیگر نگران داغ شدن تلفن همراه نباشید +آموزش

دیگر نگران داغ شدن تلفن همراه نباشید +آموزش
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶

اگر تلفن همراه شما در هنگام استفاده ناگهان داغ می‌شود حتما این گزارش را بخوانید.

به گزارش گرداب، زمانی که در حال استفاده از تلفن همراه هوشمند خود هستید اگر دستگاه شما به یکباره داغ می‌شود باید بدانید تلفن همراهتان به درجه خطرناکی از حرارت رسیده است و حتما باید برای پیشگیری از وقوع این اتفاق اطلاعات خود را بیشتر کنید. بالا رفتن دمای دستگاه هوشمند شما در بعضی موارد سبب از بین رفتن برخی از قطعات داخلی شده و همچنین برای تسریع در روند سرد شدن دستگاه، سیستم عامل تشخیص می‌دهد تا تکمیل این فرایند دستگاه هوشمند را خاموش کند.

Overheating اصطلاحی است که در زمان داغ شدن تلفن همراه به آن نسبت داده می‌شود.

در برخی از تلفن‌های هوشمند کاربر وقتی از دوربین جلو دستگاه استفاده می‌کند آور هیتینگ صورت می‌گیرد. گاهی این قضیه به حدی خطرناک می‌شود که سیستم عامل به شما اخطاری ارسال می‌کند. محققان طی بررسی‌های خود در این زمینه اعلام کردند که علت داغ شدن دستگاه‌های هوشمند آن چنان هم عجیب نیست. طی تحقیقات انجام شده عواملی همچون بسته بودن قاب دور دستگاه، قرار دادن تلفن هماه زیر نور خورشید، اجرای بازی‌های سنگین و نرم افزارهای پرحجم و همچنین زیاد بودن نور صفحه با همکاری هم سبب داغ شدن تلفن همراه شما می‌شوند.

تروجان و بدافزارها هم جز عواملی هستند که می‌توانند به راحتی درجه حرارت تلفن همراه شما را بالاتر ببرند. البته این نکته را باید در نظر داشت که هدف اصلی هکرها صدمه زدن به شما نیست بلکه آنها فقط می‌خواهند اطلاعات شما را در اختیار داشته باشند. بنابراین همیشه سعی کنید تمامی نرم‌افزارهایی را که لازم دارید از گوگل پلی دانلود کنید تا از مرجعی معتبر و سالم آنها را دریافت و بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. با استفاده از این روش دیگر تروجان‌ها دستگاه هوشمند شما را تهدید نخواهند کرد.

اگر تلفن همراهتان داغ می‌کند حتما به این نکته توجه داشته باشید که قاب مناسبی را برای دستگاه هوشمند خود انتخاب کنید. انتخاب قاب مناسب به ویژه در فصول گرم سال نقش زیادی را در کنترل دمای دستگاه برعهده دارد. اغلب قاب‌های موجود در بازار از پلاستیک تهیه شده‌اند. استفاده از این نوع قاب‌ها درجه حرارت تلفن همراه شما را افزایش می‌دهد چون اساس کار پلاستیک این است "گرما در داخل و سرما در بیرون". با استفاده از قاب‌های پلاستیکی شما حرارت را در درون دستگاه نگه داشته و درنهایت دستگاه داغ می‌شود.

اگر دستگاه شما در زمان شارژ شدن داغ کرده است حتما باید باطری خود را چک کنید. سعی کنید همیشه میزان شارژ باطری دستگاه را در بازه 80 تا 90 درصدی حفظ کنید زیرا این امر به سلامت و طول عمر بیشتر باطری شما تاثیر مثبت می‌گذارد. پس از اطمینان از سالم بودن باطری توسط تست‌های سلامت اگر بازهم تلفن همراه درجه حرارتی مغایر با استانداردها را به خود دید شارژر خود را نیز باید تعویض کنید. البته کمی گرما در هنگام شارژ دستگاه طبیعی است اما نه آن قدر که سبب بروز مشکل برای سخت افزار دستگاه شود.

جمع بندی:
1) در زمان استفاده از دوربین جلو حتما سایر برنامه‌ها را بر روی دستگاه خود ببندید
2) تروجان ها دستگاه هوشمند شما را کند و سخت افزار را تخریب می‌کنند و برای جلوگیری از ورودشان از گوگل پلی برای دانلود نرم افزارهای مورد نیاز استفاده کنید.
3) قاب پلاستیکی محافظ خوبی برای تلفن همراه شما به شمار نمی‌رود زیرا اساس کار آن گرما در داخل و سرما در بیرون خود نگه می‌دارد.
4) از سلامت باطری خود مطمئن شوید.
5) اگر باطری شما سالم است و دستگاه شما همچنان داغ می‌کند شارژر خود را تعویض کنید.
6) در هنگام شارژ شدن دستگاه از کار با آن خودداری کنید.