محقق ایرانی و ابداع روش هک پین کد تلفن همراه

محقق ایرانی و ابداع روش هک پین کد تلفن همراه
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶

محقق ایرانی برای هک کردن پین کد گوشی های هوشمند با استفاده از حسگرهای تلفن همراه راه جدیدی یافته است.

به گزارش گرداب، دکتر "سیامک شاهان دشتی" و همکارانش راهی برای هک کردن پین کد گوشی‌های هوشمند و نفوذ به آنها با استفاده از داده‌های حسگرهای گوشی‌ها یافته اند. به گزارش نشریه دیجیتال ترندز، اگر چه پیش از این هم محققان در مورد ناایمن بودن پین کدهای گوشی و قابلیت هک شدن آنها هشدار داده بودند، اما حالا مشخص شده که این ابزار چهار رقمی به شدت قابل نفوذ است.

کشف آسیب پذیری در پین کد گوشی با همکاری یک محقق ایرانیپژوهشگران دانشگاه نیوکاسل در انگلیس مدعی هستند بااستفاده از ژیروسکوپ گوشی ها یا همان  حسگری که چرخش و جهت گیری مچ دست کاربر تلفن همراه را ردگیری می کند، می توان پین کد هر گوشی را که عددی چهار رقمی است با دقت بالایی حدس زد.

آنها با آزمایشی توانستند پین کد یک گوشی را به همین روش با دقت ۷۰ درصد حدس بزنند و در پنجمین تلاش خود پین کد درست گوشی یاد شده را حدس زده و آن را هک کنند. گروه تحقیقاتی یاد شده در مجموع موفق به شناسایی ۲۵ نوع حسگر مختلف بر روی گوشی های هوشمند شده اند. در مجموع به جز دوربین و GPS گوشی،دیگر حسگرهای تلفن همراه بدون کسب اجازه از مالک اطلاعات وی را در اختیار افراد ثالث قرار می دهند.

به گفته سیامک شاهان دشتی، این گروه تحقیقاتی اطلاعات یاد شده را در اختیار شرکت های مهم تولیدکننده مرورگرهای اینترنتی مانند موزیلا و اپل گذاشته اند تا این آسیب پذیری های امنیتی خطرناک برطرف شود.