تصویب قانون جدیدی در کنگره برای تقویت دفاع سایبری

تصویب قانون جدیدی در کنگره برای تقویت دفاع سایبری
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶

آمریکا قصد دارد برای تقویت زیرساخت‌های دفاع سایبری شبکه داخلی، یک آژانس دفاعی جدید در وزارت امنیت داخلی ایجاد کند.

 به گزارش گرداب، در یکی از تازه‌ترین جلسات استماع کنگره آمریکا، مباحث مختلفی در زمینه امنیت سایبری، از جمله گستره عظیم تهدیدات و مأموریت‌های دفاع غیرنظامی وزارت امنیت داخلی، با حضور چندین کارشناس امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی برگزار شد و گزارشی از آخرین تهدیدات سایبری پیش روی زیرساخت‌های آمریکا، ارائه شد. در این جلسه، کارشناسان آمریکایی مدعی شدند که امنیت سایبری، یک موضوع اقتصادی مهم و جدی در سطح ملی است که از پیچیدگی‌های بالایی نیز برخوردار است.
 
در سال 2015، کنگره آمریکا طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن، وزارت امنیت داخلی آمریکا موظف به حفاظت از زیرساخت‌های شبکه‌ای دولت فدرال و زیرساخت‌های حیاتی آمریکا در برابر حملات سایبری شد. بر اساس طرح مذکور، در این جلسه استماع، قانونی تصویب شد که آژانسی دفاعی در وزارت امنیت داخلی ایجاد شود. بر اساس قانون تصویب‌شده، وظیفه آژانس مذکور، دفاع سایبری مؤثر از شبکه غیرنظامی در آمریکا عنوان شده است.
 
ایالات‌متحده آمریکا، تهدیدات سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی آمریکا را، یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات پیش روی این کشور عنوان می‌کند و مدعی است که چندین کشور در دنیا، قصد آسیب زدن به این کشور، از طریق حمله به زیرساخت‌ها را دارند. آمریکا، همواره از کشورهایی نظیر چین، روسیه، کره شمالی و ایران، به‌عنوان چهار کشوری نام می‌برد که نیت و توانایی حمله به زیرساخت‌های آمریکایی را دارند. همین بهانه، سبب شده است تا مقامات آمریکایی، بودجه و توان زیادی را برای دفع تهدیدات سایبری خود به کار ببندند.
 
منبع:سایبربان