افتتاح مرکز فناوری برای حمایت از اپلیکیشن‌های ایرانی

افتتاح مرکز فناوری برای حمایت از اپلیکیشن‌های ایرانی
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶

با همکاری دانشگاه امیرکبیر و یک شرکت فناوری کره‌ای مرکز فناوری با هدف توسعه ایده‌های نوین با محوریت اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد.

 به گزارش گرداب، با امضای تفاهم‌نامه میان احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر و بومسوک هنگ مدیرعامل سامسونگ، مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر با حضور مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان دانشجویی وزارت علوم در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد.

احمد معتمدی درباره فعالیت این مرکز توضیح داد: هدف از راه‌اندازی این مرکز فناوری حمایت از طرح‌ها و تیم‌های پژوهشی در حوزه فناوری است و زمینه اصلی فعالیت آن حمایت از پژوهش‌های کاربردی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: این مرکز به دنبال توسعه ایده‌های نوین در حوزه بهداشت و سلامت، محیط زیست، انرژی و آموزش با محوریت اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند است.

وی در مورد روند فعالیت مرکز گفت: تیم‌های پژوهشی می‌توانند از امکانات مرکز برای توسعه پروژه‌های خود استفاده کنند و هر تیم می‌تواند برای سه دوره سه ماهه از این فرصت بهره ببرد و تیم‌ها بعد از سه ماهه اول ارزشیابی شده و برگزیدگان وارد سه ماهه بعدی می‌شوند.

معتمدی خاطرنشان کرد: در این مرکز مکان توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر فراهم شده و تجهیزات توسط شرکت سامسونگ تأمین‌ می‌شود و مدیریت مرکز به صورت مشترک انجام خواهد شد و در نهایت طرح‌های ارسالی در تیم مشترکی ارزیابی و داوری خواهند شد و تیم دارای بیشترین امتیاز وارد فاز همکاری با مرکز می‌شود.

همچنین در این مراسم بومسوک هنگ اظهار داشت: افزایش آگاهی عمومی درباره مفاهیم طراحی اپلیکیشن‌ها و توسعه آپلیکیشن‌ها در فضای کسب و کار از برنامه‌های این مرکز است.

وی خاطرنشان کرد: اپلیکیشن‌های برتر بعد از تأیید در فروشگاه اپلیکیشن‌های گالکسی سامسونگ قرار می‌گیرند که امتیازی برای اپلیکیشن‌های ایرانی خواهد بود.