طرح دوباره پیشنهاد افزایش تعرفه تلفن ثابت

طرح دوباره پیشنهاد افزایش تعرفه تلفن ثابت
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

در حالی که تعرفه‌های تلفن ثابت سال پیش افزایش یافته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مجمع این شرکت در پاسخ به گلایه یک سهامدار از فاصله زیاد تعرفه تلفن ثابت و همراه، گفت: اما انشاءالله دولت کمک کند بار دیگر تعرفه‌ها اضافه شود اما رویکرد اصلی افزایش خدمات است.

به گزارش گرداب، رسول سراییان در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران از پیشنهاد افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت در سال جاری خبر داد و در پاسخ به گلایه یکی از سهامداران درباره فاصله قیمتی زیاد تعرفه تلفن ثابت و همراه گفت: انشاءالله دولت کمک کند بار دیگر تعرفه‌ها اضافه شود اما با توجه به وجود رقبا و پایدار نبودن افزایش درآمد افزایش تعرفه، رویکرد اصلی افزایش خدمات است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از افزایش 15 درصدی درآمد عملیاتی این شرکت در سال 95 نسبت به سال 94 خبر داد و گفت: درآمد 146 میلیارد تومانی سال 94 به 648 میلیارد تومان در سال 95 افزایش یافته است.

وی افزود: در سال 94 تمامی نسبت‌های سودآوری به سمت نزول بود که در سال 95 مسیر صعودی را طی می‌کند.

سراییان ادامه داد: در سال 94 تعداد 19 شرکت استانی زیانده بودند که در سال 95 فقط یک استان زیانده شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: همچنین در سال 94، 22 استان زیان انباشته داشتند که اکنون 11 استان زیان انباشته دارند.

سراییان با اشاره به تدوین و تصویب سند رهنگاشت شرکت مخابرات ایران در سال 95، گفت: فاز اول این سند در سال 95 با یکپارچه شدن شرکت‌های مخابرات استانی آغاز شد و طی دو تا سه سال آینده همگرایی ثابت و سیار رقم زده خواهد شد.

وی ادامه داد: درنتیجه تصویب این سند برای نخستین‌بار از ابتدای سال 96 برنامه هر استان حاضر بود.

وی با اشاره به برنامه‌های سال 96، گفت: در حوزه مالی مبدل‌سازی دارایی‌های غیرمعمول شفافیت مالی، ارتقا در بازار سرمایه، تامین مالی داخلی و خارجی، بهبود خدمات، ارائه خدمات جدید، برندشاپ و وفادارسازی مشترکان در دستور کار است.

سراییان افزود: تربیت 110 مدیر در سال 96 بعد از ماه رمضان کلید خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شبکه ارتباطات سیار مدرن‌ترین شبکه دنیا است و در چند سال آینده نیز مدرن‌ترین شبکه ارتباطات ثابت را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به آماری از دیتای ثابت شرکت مخابرات ایران گفت: در سال 95 به دلیل رشد شبکه موبایل رشد ترافیک در حوزه ثابت نیز رقم خورد.

وی گفت: رشد 35 درصدی ترافیک در حوزه دیتا با افزایش 25 درصدی درآمد در این حوزه همراه بود به طوری که در سال 94 درآمد مخابرات از دیتای ثابت 1200 میلیارد تومان و در سال 95، 1600 میلیارد تومان بوده است.