فاجعه دفاع سایبری در آمریکا

فاجعه دفاع سایبری در آمریکا
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶

مدیر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، فرایند دفاع سایبری در این کشور را، فاجعه‌آمیز خواند.

به گزارش گرداب، کیث الکساندر، مدیر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، در صحبت‌هایی، فرایند امنیت سایبری و دفاع سایبری در آمریکا را، فرایندی وحشتناک و نامناسب قلمداد کرد و خواهان رسیدگی به این موضوع شد.
این مقام سابق آژانس امنیت ملی در دولت‌های اوباما و جورج بوش، معتقد است: «قدرت تهاجم سایبری آمریکا، در وضعیت خوبی قرار دارد، اما آمریکا، نیاز دارد تا قابلیت‌های دفاع سایبری را ارتقاء داده و در جهت مقابله با تهدیدات روبه رشد، خصوصاً در زمینه صنعت و مشاغل، اقدام مؤثری به عمل بیاورد.»
در بخشی از صحبت‌های وی در این زمینه آمده است: «طی یک دهه گذشته، سایبر به یک نشانه قدرت ملی تبدیل شده است که هم توسط ما مورداستفاده قرارگرفته و هم مخالفان ما از آن بهره‌برداری کرده‌اند. ما نیاز به یک معماری دفاعی داریم که به صنعت، اجازه دفاع از خودش را بدهد و به دولت اجازه بدهد که ورود کرده و به صنعت یاری برساند.»
این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا، دراین‌باره معتقد است که یک سامانه در لحظه موردنیاز است تا بتواند علاوه بر رصد حملات سایبری، آن‌ها را مسدود سازد.
وی ادامه داد: «دقیقاً همان چیزی که ما سرمایه خودمان را روی آن قرار داده‌ایم، بزرگ‌ترین آسیب‌پذیری ما نیز شده است. ما باید دفاع خود را ترمیم کنیم.»
الکساندر تأکید کرد که نباید به گروه‌های تروریستی نظیر داعش، اجازه استفاده از نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی را برای استخدام نیروها و اشتراک اطلاعات خود، داد. رئیس سابق NSA، در جمله‌ای تأمل‌برانگیز گفت: «ما اینترنت را از آن‌ها خواهیم گرفت. آزادی بیان برای ما است، نه برای انسان‌های بد.»
موضوع دیگری که الکساندر در رابطه با آن صحبت کرد، اتهامات اخیری بود که در این رابطه، متوجه کره شمالی شده است. این مقام اطلاعاتی آمریکایی در این رابطه گفت: «می‌شود بر سر موضوع کره شمالی و سایر کشورهایی که وارد تنش با ما شده‌اند، شرط بست که این کشورها، از فضای سایبری علیه ما استفاده می‌کنند.»
البته الکساندر، در مورد مدیریت کنونی آمریکا در فضای سایبری، بر این موضوع تأکید کرد که مدیران کنونی آمریکا، تمایل دارند تا بیشتر عمل کنند تا همانند سایرین، به حرف زدن بپردازند.