Gerdab.IR | گرداب

فاش نشدن حمله سایبری به آمریکا: واقعیت یا سیاست؟

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

یک رسانه آمریکایی از حمله سایبری ایران به وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۵ خبر داد و گفت دولت وقت آمریکا این موضوع را رسانه ای نکرده است.

به گزارش گرداب،  واشنگتن فری بیکن می‌نویسد: درسپتامبر ۲۰۱۵ و در حین مذاکرات حساس هسته ای ایران، ایمیل‌های مقامات وزارت خارجه آمریکا و همچنین رسانه‌های اجتماعی آمریکا از سوی ایران هک شد اما دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا این اقدام ایران را رسانه ای نکرد.
واشنگتن فری بیکن می نویسد: اکانت شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌های وزارت خارجه و چند نهاد مرتبط با مذاکره هسته‌ای در آمریکا در خلال مذاکرات توسط ایران هک شده بود و دولت اوباما با وجود اطلاع از این امر، آن را اطلاع‌رسانی نکرد. این حمله در تاریخ ۲۵ سپتامبر اتفاق افتاد و به ایرانی‌ها اهرم فشار خوبی در خلال مذاکرات داد.
هر چند مقامات اصلی وزارت خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما این موضوع را تائید نکرده اند اما واشنگتن فری بیکن مدعی است که تعدادی از کارمندان وزارت خارجه این موضوع را تائید کرده اند.
به نوشته این رسانه آمریکایی، این حمله سایبری در فاصله کمی به زمان توافق هسته ای ایران انجام شد.
واشنگتن فری بیکن برای تائید این گزارش خود به سراغ «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه وقت آمریکا و مذاکره کننده اصلی این کشور در مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ رفته اما وی حاضر به پاسخگویی در این رابطه نشده است.
این رسانه همچنین به سراغ سخنگوی کاخ سفید نیز رفته اما وی عنوان داشته بنا بر مسائل امنیتی قادر به پاسخگویی در این رابطه نیست.