بیشترین تهدیدات امنیتی ۲۰۱۷ کدام‌اند؟

بیشترین تهدیدات امنیتی ۲۰۱۷ کدام‌اند؟
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

باج‌افزارها، سخت‌افزار و سیستم عامل، تهدیدات ابری، اینترنت اشیا و تهدیدات دیجیتالی از بیشترین تهدیدات امنیتی سال ۲۰۱۷ اعلام شده و آگاهی از مسائل امنیتی به قدرتمندتر شدن محصولات در برابر تهدیدات کمک خواهد کرد.

 به گزارش گرداب، حملات باج‌افزاری پیشینه‌ای کمتر از پنج سال دارند با وجود این تاثیر آنها در از بین رفتن اطلاعات کاربران زیاد است و از سال گذشته نیز این حملات به صورت گسترده در سراسر دنیا اتفاق افتاده است. همچنین اگرچه حملات باج‌افزاری در ابتدای سال ۲۰۱۷ نیز در برخی سازمان‌های جهان به صورت گسترده خود را نشان داد، با توجه به اینفوگرافیک منتشرشده در سایت فتا، پیش‌بینی می‌شود این حملات از نظر میزان حجم و اثربخشی در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ کاهش داشته باشد.

سخت‌افزار و سیستم‌های عامل به طور روزافزون توسط مهاجمان حرفه‌ای مورد هدف قرار می‌گیرند. این حملات که سابقه‌ای طولانی دارند، به طور قطع در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ نیز ادامه خواهند داشت. از طرفی ارائه‌دهندگان کسب و کارهای مجازی، با اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که امکان تهدید برای آنها در فضای ابری وجود دارد، می‌توانند زمان واکنش به حملات سایبری را افزایش دهند.

سرعت، کارایی و مقرون به صرفه بودن از مزایای پردازش ابری است اما این فضا می‌تواند مورد هجوم بسیاری قرار گیرد. از طرفی با کنترل و بالا بردن امنیت می‌توان از تهدیدات ابری جلوگیری کرد. همچنین اینترنت اشیا یا  IOT از دیگر فضاهایی است که امکان تهدیدات امنیتی را برای هکرها فراهم می‌کند. نرم‌افزار مخرب IOT از طریق در پشتی به سیستم‌ها متصل می‌شود و برای سال‌های نامعلوم به طور پنهانی فعالیت می‌کند.

حملات تلفن همراه ترکیبی از قفل کردن دستگاه و سرقت اطلاعات است که این امر به سارقان اینترنتی اجازه می‌دهد تا به اطلاعات کاربری شماره حساب بانک‌ها و کارت‌های اعتباری دسترسی پیدا کنند. آگاهی به مسائل امنیتی گوشی‌های همراه و همچنین یادگیری ماشین از افزایش پیچیدگی و گسترش حملات سایبری جلوگیری خواهد کرد.

باید توجه داشت تبلیغات جعلی دوست داشتنی محصولات و خدمات در فضای مجازی بسیار زیاد است. از این رو هشدارهای امنیتی در خصوص خرید اینترنتی موجب شده تا بیشتر این تبلیغات که در فضای اینترنت وجود دارند غیرقابل اطمینان باشند.

چگونه اعتبارسنجی می‌تواند به شما کمک کند؟

اعتبار زیرساخت‌های IT، استراتژی امنیت اطلاعات و امر مشاوره در انتقالIT  با استفاده از روش‌های اثبات شده و در چارچوب بهترین شیوه‌ها براساس تجربه در صنایع گسترده به ارمغان می‌آید که این یک رویکرد منظم و واقع‌گرایانه است.

با انجام تست آسیب‌پذیری‌های موجود در سیستم، احتمالات خطر را به طور دقیق ارزیابی کنید. بررسی کدهای مخرب، تضمین امنیت برنامه‌های کاربردی و نرم افزار، مدیریت ریسک IT و انطباق، ارزیابی مهندسی اجتماعی، مدیریت تنظیمات، طراحی و بازسازی و همچنین توسعه، بررسی و اجرای سیاست‌های امنیت سایبری می‌تواند احتمال خطرات فضای مجازی را کاهش دهد.