6 راهکار مفید برای در امان ماندن از امواج مضر تلفن همراه

6 راهکار مفید برای در امان ماندن از امواج مضر تلفن همراه
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶

این روزها فناوری بی سیم یکی از اجزای اصلی زندگی روزمره ما محسوب می شود.

 به گزارش گرداب، برخی محققان مضر بودن تشعشعات ناشی از تلفن‌های همراه و ابزارهای بی سیم را تائید نمی کنند و بر این باورند که باید در این زمینه تحقیقات گسترده ای انجام شود؛ اما در مقابل هستند محققانی که بر مضر بودن امواج تلفن همراه پافشاری می کنند و راهکارهایی برای جلوگیری از وارد کردن صدمه به کاربران آن ارائه می دهند.

در ادامه چند راهکار کاربردی برای محافظت از امواج تلفن همراه را بیان می کنیم.

ابزارهای محافظتی را به کار گیرید

برخی جلدهای محافظتی در برابر امواج موبایل طراحی شده اند که  مدعی به حداقل رساندن امواج هستند. شما می توانید از این جلدهای محافظتی استفاده کنید.

در مواقع غیرضروری تلفن همراهتان را خاموش کنید

اگر کار ضروری ندارید بهترین راه برای در امان ماندن از امواج تلفن همراه خاموش کردن آن است.

هدفون سیمی را دست کم نگیرید

هدفون سیمی موجب ایجاد فاصله بیشتر تلفن همراه با بدن شما می شود.

فاصله خود را حفظ کنید

از قرار دادن تلفن همراه در کنار خود یا در لباس تان خودداری کنید و  در صورت لزوم تنها زمانی که آن را در حالت هواپیما قرار داده اید درون جیبتان قرار دهید.

استفاده از مواد خوراکی مفید را افزایش دهید

خوراکی هایی مانند دانه انار، رزماری، زغال اخته، گردو، دارچین، بروکلی، گردو، مارچوبه، آلوبخارا، گشنیز، ریحان، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین D۳، توت می‌توانند بدنتان را در برابر امواج الکترومغناطیسی محافظت کنید.

از بلندگوها استفاده کنید

این امکان وجود دارد که قرار دادن تلفن همراه در کنار گوش موجب وارد کردن صدمه به غدد بزاقی شود، همچنین این کار می تواند احتمال ابتلا به سرطان غده پاراتیروئید را افزایش دهد پس بهترین شیوه در صورت امکان، استفاده از بلندگو است.