واعظی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

نسبت به خط قرمز‌های مجازی حساسیم

نسبت به خط قرمز‌های مجازی حساسیم
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶

وزیر ارتباطات با اشاره به فیلتر و رفع فیلتر شدن سایت رزرو اینترنتی هتل، درباره مسدود شدن چند سایت کسب و کار نوین مالی (فین‌تک)، گفت‌: سیاست دولت به هیچ وجه فیلتر کردن استارتاپ‌ها نیست.

به گزارش گرداب، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم راه‌اندازی رسمی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره تبادل جوک‌های با محتوای نامناسب در تلگرام که به ویژه در مناسبت‌هایی شایع می شود، گفت: خط قرمزهای فضای مجازی داخلی و خارجی در کشور در پنج حوزه مشخص و اعلام شده که موضوعات غیراخلاقی، کودک‌آزاری و ضددین از آن جمله هستند. 

وی گفت: اگر در هر زمانی این خط قرمزها رعایت نشود و مطلع شویم، بلافاصله عکس‌العمل نشان می‌دهیم و با جدیت پیگیری می‌کنیم که این اتفاق‌ها نیفتد.

*واکنش وزیر به بسته شدن چند استارتاپ

وزیر ارتباطات همچنین درباره فیلتر شدن چند سایت کسب و کار فین‌تک (کسب و کارهای نوین مالی) از روز گذشته گفت: چیزی در این باره نشنیده‌ام اما قطعا سیاست دولت به هیچ وجه فیلتر شدن استارتاپ‌ها نیست و این موضوع توسط معاونم که این موارد را با جدیت دنبال کرده و می کنند بررسی خواهد شد.

وی همچنین درباره مسدود بودن دو هفته‌ای سایت رزرو اینترنتی هتل جاباما که امروز رفع فیلتر شد و گفته شده دو وزیر برای رفع فیلتر آن تلاش کرده‌اند، گفت: اشکال این سایت این بود که بارها گفته‌اند کسانی که در زمینه املاک و هتل‌داری فعالیت می‌کنند باید شناسنامه داشته باشند و این حرف هم صحیح است که آنها می گفتند یک نماد دارند و نیاز به نماد دیگر ندارند. این سایت نیز به محض اینکه پرونده خود را کامل کرد باز شد.

به گزارش فارس، مدیر این سایت، درباره علت مسدود شدن این سایت گفته بود: در پیگیری اعلام شد که یک شرکت نمی‌تواند دو سایت داشته باشد و اسم سایت باید دقیقاً با اسم شرکت برابر باشد. همچنین طبق مصوبه وزارت اقتصاد، فعالیت اینترنتی نیازمند اخذ مجوز e نماد است اما اکنون هر سازمانی کمیسیونی داخلی با موضوع ساماندهی فضای مجازی تشکیل داده که اخذ نماد‌های دیگری را الزامی کرده است. 

وی گفته: این مسدود شدن علاوه بر هدررفت سرمایه مالی و اعتباری دو عضو از اعضای هیأت دولت را مستقیم درگیر حل مسئله کرده بود.