مدل تعرفه اینترنت نامحدود نهایی شد

مدل تعرفه اینترنت نامحدود نهایی شد
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶

معاون وزیر ارتباطات از نهایی شدن مدل تعرفه گذاری اینترنت نامحدود خبر داد و گفت: کاربران خانگی در صورت استفاده از پنج ساعت در روز از سرویسهای ویدئویی داخلی، نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

به گزارش گرداب، در پی تصمیم وزارت ارتباطات برای توقف سرویس اینترنت حجمی و نامحدود کردن مصرف کاربران، محمدجواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، از نهایی شدن مدل تعرفه گذاری برای این سرویس، خبر داد.

وی با بیان اینکه پس از ساعتها بحث و کار کارشناسی مدل تعرفه گذاری نامحدود اتصال داده در بخش ثابت نهایی شد، اظهار داشت:  این پیشنهاد امروز (چهارشنبه) به کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات ارتباطات ارائه خواهد شد.

جهرمی با ابراز تشکر از صاحب‌نظران و اپراتورهای ارتباطی و فعالان بازار محتوا برای همکاری در تهیه این پیش نویس و پیگیری های وزیر ارتباطات، در خصوص این مدل پیشنهادی، گفت: هر بسته سرویس شامل یک کف و یک سقف سرعت است و سرعت سرویس نباید از کف کمتر باشد.

تعریف سرعت اینترنت نامحدود در ۳ مدل

وی ادامه داد: این موضوع به دلیل ماهیت سرویس ADSL در تضمین سرعت خط، لحاظ شده است. مجموعا تاکنون ۳ بسته پیشنهاد شده که بر این اساس سرعت تا ۲ مگابیت در ثانیه، تا ۶ مگابیت در ثانیه، ۱۶ مگابیت در ثانیه را در بر می گیرد.

تماشای رایگان ۵ ساعت ویدئوی داخلی در روز

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در هر بسته برای ترافیک داخلی و اینترنت دو سقف در نظر گرفته شده که سقف ترافیک داخلی ۱۰ برابر اینترنت است، گفت: براین اساس عملا کاربران خانگی در صورت استفاده از سرویس های ویدئو آنلاین در صورتی که هر روز ۵ ساعت سرویس ویدئویی داخلی را ملاحظه کنند و این رفتار را هر روز در ماه تکرار کنند، نیازی به پرداخت ندارند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار داشت: اطمینان دارم که این موضوع باعث رشد جهشی محتوای صوتی و تصویری بر بستر شبکه ملی اطلاعات خواهد شد که این مهم زمینه ساز اشتغال و پویایی زیادی در حوزه فناوری و فرهنگی کشور خواهد شد.

سقف سرویس اینترنت براساس حداکثر مصرف فعلی کاربران

به گفته وی، سقف سرویس اینترنت نیز بر اساس میانگین حداکثر مصرف فعلی کاربران در نظر گرفته شده و عملا ترکیب به گونه ای خواهد بود که بیش از ۹۰ درصد کاربران با خرید این بسته ها دیگر نیازی به پرداخت شارژ اضافی ندارند.

آذری جهرمی اضافه کرد: برای حصول به این مدل، تعرفه سرویسها بین اپراتورها و مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اصلاح شده که کار بسیار پیچیده ای بود و همکاری مخابرات تاکنون بسیار سازنده بوده است.

وی تاکید کرد: جزئیات قیمت و مابقی مسائل را سازمان تنظیم مقررات پس از تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ابلاغ خواهد کرد.