گوگل شناسایی و بلوکه کردن برنامه های مشکوک را راحت کرد

گوگل شناسایی و بلوکه کردن برنامه های مشکوک را راحت کرد
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶

گوگل بعد از تلاش برای حل مشکلات امنیتی برخی خدمات خود مانند جیمیل و گوگل داکس، قابلیت های امنیتی تازه ای به سرویس ها و برنامه های خود افزوده تا مشکلی برای کاربران پیش نیاید.

به گزارش گرداب، از این پس در صورت استفاده کاربران از برنامه ها و اپ هایی که طراحان آنها از سیستم بررسی صلاحیت گوگل تاییدیه نگرفته باشند، پیام هشداری به نمایش درمی آید.

این پیام هشدار به کاربران اطلاع می دهد که برنامه مورد استفاده آنها از نظر شرایط امنیتی و عدم وجود کدهای آلوده و مخرب بررسی نشده و لذا بهتر است از کاربرد آن خودداری کنند.

پیش از این اپل خدمات مشابهی را به کاربران سیستم عامل OS X ارائه می کرد که گیت کیپر نام داشت. ویندوز ۱۰ رویه متقاوتی دارد و به طور کلی مانع از استفاده از برنامه هایی می شود که از طریق فروشگاه آنلاین مایکروسافت عرضه نشده باشند.

البته گوگل جلوی استفاده از برنامه های تاییدنشده را نمی گیرد و کاربران با انتخاب گزینه Advanced و نگارش عبارت ادامه در جعبه باز شده می توانند از برنامه مورد نظرشان استفاده کنند.

گوگل در پستی وبلاگی علت ارائه این خدمات تازه را تعهد به ایجاد اکوسیستمی سالم برای کاربران و برنامه نویسان دانسته است و اظهار امیدواری کرده از این طریق امنیت کاربران بیشتر تامین شود.