منع شرکت‌های اینترنتی آمریکا از اطلاع‌رسانی به قربانیان جاسوسی‌

منع شرکت‌های اینترنتی آمریکا از اطلاع‌رسانی به قربانیان جاسوسی‌
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶

بر اساس حکم جدید دادگاهی در آمریکا، پلیس فدرال ( اف بی آی) حق دارد از کاربران اینترنت جاسوسی کند و ISP ها حق اطلاع رسانی در این مورد را به افراد قربانی ندارند.

به گزارش گرداب، در سال 2013 دادگاهی در آمریکا حکم داده بود که اف بی آی نمی‌تواند ISP ها را وادار به افشای اطلاعات خصوصی کاربران اینترنت بدون اطلاع آنها کند. اما حکم جدید یک دادگاه این محدودیت قانونی را هم از بین برده است.

بر اساس حکم یک دادگاه تجدیدنظر، ISP ها، نهادهای مالی و شرکت های مخابراتی به هیچ وجه حق ندارند کاربران و مشترکان خدمات خود را در جریان تحقیقات و جاسوسی های اف بی آی از خود بگذارند و پلیس آمریکا حق دارد با ارسال نامه ای درخواست خود برای تحقیقات از کاربران اینترنت را به جریان بیندازد.

حکم مذکور به گونه ای تنظیم شده که دست اف بی آی را برای انجام هرگونه تحقیق از کاربران اینترنت بازمی گذارد و قربانیان و ISP ها حق هیچ گونه اعتراضی در این زمینه نخواهند داشت. البته قربانیان دیگر از تحقیقات در مورد خود آگاه هم نمی شوند تا فرصت اعتراض پیدا نکنند.

اف بی آی از این طریق از تمامی فعالیت های آنلاین هر فرد و از جمله از خریدهای وی آگاه می شود و آدرس آی پی تمامی افراد در تماس با مظنون را هم کنترل خواهد کرد. گروه های مدافع حقوق مدنی در آمریکا به شدت نسبت به این حکم اعتراض کرده اند، اما بعید است تغییری در آن ایجاد شود.