کلینتون و رامنی به جنگ هکر‌های انتخاباتی می‌روند

کلینتون و رامنی به جنگ هکر‌های انتخاباتی می‌روند
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶

هیلاری کلینتون دموکرات و میت رامنی جمهوری‌خواه ۲ سیاستمدار برجسته آمریکایی با همکاری گوگل و فیس‌بوک قصد دارند مانع از تکرار دوباره حملات هکری موفق در انتخابات برگزار شده در این کشور شوند.

به گزارش گرداب، تهدیدات ناشی از حملات هکری در انتخابات ریاست جمهوری گذشته این کشور بسیار جدی بود و بسیاری از مردم و سیاستمداران نگران تکرار دوباره آن و سرقت داده های خصوصی شهروندان هستند.

از همین رو مرکز بلف وابسته به دانشگاه هاروارد ابتکار عملی موسوم به دفاع از دموکراسی دیجیتال را راه اندازی کرده تا فناوری ها، استراتژی ها و ابزار تازه ای به منظور حفاظت از فرایند انتخابات در برابر حملات سایبری به کار گرفته شود.

مدیران این پیکار هیلاری کلینتون نامزد ناکام دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و میت رامنی جمهوری خواه و نامزد اسبق این حزب در انتخابات مذکور هستند. مدیران امنیتی ارشد شرکت های فیس بوک و گوگل هم به پیکار یاد شده پیوسته اند. یکی از موسسان شرکت امنیتی CrowdStrike هم در پیکار یاد شده مشارکت دارد.

هدف اصلی این گروه ابداع فناوری تازه ای است که امنیت شبکه های رایانه ای انتخاباتی را تا بالاترین حد ممکن تامین کند. مقابله با انتشار اخبار جعلی و دروغین بر علیه نامزدها و یافتن راه هایی برای خنثی کردن حملات سایبری در اولین گام از جمله دیگر وظایف پیش بینی شده این گروه است. البته هنوز هیچ جدول زمانی و برنامه ریزی خاصی برای تحقق این اهداف اعلام نشده است.