مایکروسافت حملات واناکرای را به گردن آژانس امنیت ملی آمریکا انداخت

مایکروسافت حملات واناکرای را به گردن آژانس امنیت ملی آمریکا انداخت
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶

یک وکیل برجسته همکار با شرکت مایکروسافت اعلام کرد که دولت آمریکا و آژانس امنیت ملی این کشور مسئول ذخیره سازی باج افزار واناکرای و مشکلات مربوط به انتشار آن هستند.

به گزارش گرداب، براد اسمیت دولت آمریکا را متهم به تولید و ذخیره سازی انواع ابزار هک کرد که واناکرای یکی از آنها بوده است.

این باج افزار در ماه های اخیر هزاران هزار رایانه را در سراسر جهان آلوده کرد و میلیون ها دلار خسارت به بارآورد. این وکیل معتقد است واناکرای از آسیب پذیری هایی در سیستم عامل ویندوز استفاده کرده که توسط آژانس امنیت ملی آمریکا شناسایی شده و واناکرای هم بر همین اساس طراحی و منتشر شده است.

وکیل یادشده افزود دولت های جهان باید در برابر حملات سایبری هوشیار شوند و رویکرد متفاوتی در این زمینه اتخاذ کنند. آنان باید قوانین جنگ در جهان واقعی را در دنیای سایبری رعایت کنند و از وارد آوردن خسارت به غیرنظامیان خودداری کنند .

اسمیت تصریح کرد که دولت ها باید از ابداع ابزار هکری مخفیانه خودداری کنند و از استفاده از ابزار مذکور در برخوردهای خصمانه پرهیز کنند. زیرا روش های یاد شده به مردم عادی آسیب می زند. تداوم این رفتارها می تواند ابعاد درگیری های سایبری را گسترش دهد.