Gerdab.IR | گرداب

پارک علم و فناوری "ارتباطات و فناوری اطلاعات" افتتاح شد

تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶

مراسم افتتاح پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور وزرای ارتباطات و علوم برگزار شد.

به گزارش گرداب، صبح امروز هشتم مرداد ماه، پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمد فرهادی وزیر علوم کشور افتتاح شد.

پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینی به مساحت بیست و چهار هکتار با هدف تبدیل شدن به معتبرترین مرکز توسعه کسب و کار حوزه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید، همچنین استقرار و همکاری شرکت های معتبر داخلی و بین المللی در جهت رفع نیازهای ملی و فتح بازار های جهانی از دیگر اهداف پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

در حال حاضر این پارک دارای 17 هزار متر مربع ساختمان قابل بهره برداری است که تا خرداد ماه 97 به طور کامل بازسازی شده و در اختیار شرکت های متقاضی قرار می گیرد، همچنین برنامه های عملیاتی پارک، مجموعه از فعالیت های مشخص برنامه ریزی شده است که با تامین اعتبارات لازم انجام می شود.

شرکت ها برای ورود به برنامه ها و بهره گیری از مزایای آن از طریق فرآیند پذیرش، گزینش شده و طی دوره معین اهداف برنامه مربوطه را دنبال کرده و به انتها می رسانند. اهم این برنامه ها عبارتند از :

  • برنامه توسعه شرکت های جوان
  • برنامه شبکه سازی مراکز رشد علم و فناوری و مراکز نوآوری دانشگاه ها
  • برنامه تضمین خرید در مقابل تضمین کیفیت کالا و خرید خدمات با هدف توسعه نوآوری
  • برنامه بین المللی سازی از طریق پروژه های پیشران برنامه نوآوری باز (نوآوری با شما، تولید و فروش با ما) از طریق سازمان های توسعه ای مستقر در پارک برنامه جذب و حفظ استعدادهای برتر (برنامه کار و زندگی)
  • برنامه مهاجرت به داخل متخصصان و استعدادهای برتر ایرانی ساکن خارج از کشور
  • حجم بازار فناوری اطلاعات کشور از 15 هزار میلیارد تومان در سال 1392 به 40 هزار میلیارد تومان در سال 1396 رسیده و طبق برنامه ششم توسعه قرار است تا پایان این برنامه به 120 هزار میلیارد تومان برسد.