TeamViewer برای کاربران ایرانی مسدود شد

TeamViewer برای کاربران ایرانی مسدود شد
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶

سازندگان TeamViewer، یکی از محبوب‌ترین برنامه‎ها برای کنترل دو رایانه از راه‌دور، تصمیم گرفتند تا دسترسی کاربران ایرانی را به این برنامه غیرممکن کنند.

به گزارش گرداب،  براساس اطلاعات منتشر شده، امکان ثبت‌نام و استفاده از برنامه TeamViewer با آی‎پی ایران دیگر فراهم نیست و برای استفاده از این برنامه، حتماً باید از نرم‌افزارهای تغییر IP استفاده کنید. با این‏‌حال، سازندگان این برنامه هنوز به‌طور مشخص نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند.
مسدودسازی برنامه TeamViewer با توجه به تعداد کاربران آن در ایران، دور از انتظار بود؛ با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که فعلاً باید از نرم‌‏افزارهای جایگزین دیگری استفاده کنید. یکی از بهترین نرم‌افزارها برای کنترل از راه‎دور یک رایانه، LogMeIn است؛ هم‏‎چنین در سیستم‌عامل ویندوز، ابزاری با نام Remote Desktop Connection وجود دارد که برای اتصال دو رایانه ویندوزی به یک‌دیگر کاربرد خواهد داشت.
براساس اعلام رسمی، به‌نظر می‌رسد که ارائه سرویس یا فروش محصولات به کشورهایی از جمله ایران، باعث نقض قوانین و مقررات صادرات اتحادیه اروپا یا ایالات متحده محسوب می‌شود. به همین جهت، سازندگان تصمیم گرفته‌اند تا از ارائه سرویس خود به کاربران ایرانی جلوگیری کنند.
منبع:  شهرسخت افزار