هرگاه نامی‌ از شبکه‌های اجتماعی برده می‌شود بی‌اختیار فیس‌بوک و توییتر بر اذهان نقش می‌بندند که هر کدام بسته به دلایل و اهداف خاص به خود، خدماتی را به میلیون‌ها کاربر ارائه می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۵۵۵۴
به گزارش گرداب، برای این ادعا، چه سندی مستدل‌تر از گزارش مالی سه ماهه دوم امسال توییتر، که از کاهش تعداد کاربران و همچنین زیان مالی در این بازه زمانی خبر می‌دهد. براساس این گزارش، توییتر در سه‌ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن، بالغ بر 1 میلیون کاربر خود را در مقایسه با سه ماهه نخست امسال از دست داده است.

این شرکت در ماه آوریل اعلام کرده بود که تعداد کاربران فعال ماهانه این شبکه اجتماعی، ۱۴ درصد رشد داشته است، اما طولی نکشید که گزارش وب‌سایت انگجت (Engadget) نشان داد که برخلاف ادعای توییتر، آمارها ثابت است و از رشد تعداد کاربران خبری نیست.

بااین‌حال، گزارش امروز توییتر حاکی از آن بوده که این شرکت در سه‌ماهه دوم 2017 میلادی، حدود 116 میلیون دلار زیان مالی را تجربه کرده که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته، برابر با 107 میلیون دلار عنوان شده بود. میزان درآمدهای حاصل از تبلیغات در این شبکه اجتماعی نیز، 489 میلیون دلار ذکر شد. این در حالیست که این شرکت در سه‌ماهه دوم سال 2016، 535 میلیون دلار را از طریق تبلیغات به‌دست آورده بود.

جدای از زیان مالی، توییتر در سه‌ماهه گذشته بسیاری از کاربران خود را از دست داده است که گفته می‌شود این امر به‌دلیل عدم کارآمدی اقدامات این شرکت در محافظت از کاربران در برابر ترول‌ها و مهاجمان سایبری بوده است. اگرچه این شرکت در طی ماه‌های اخیر تمامی‌ تلاش خود را جهت رفع این مشکل و ارتقای قابلیت‌های این پلتفرم به کار بسته است، اما به‌نظر می‌رسد که این اقدامات نتوانسته کاربران ناراضی را از ترک این شبکه اجتماعی منصرف کند.
منبع: الف
نظر شما :
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد