تهدید به انتشار تصاوير شخصی و هتك حيثيت دختر گرگانی

تهدید به انتشار تصاوير شخصی و هتك حيثيت دختر گرگانی
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

مسئول پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان از دستگیری فردی که اقدام به تهديد دختر گرگاني جهت تمكين به خواسته نامشروع در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی نموده بود خبر داد.

 به گزارش گرداب، سروان ‌وحيد صاحبكاران گفت: اخيرا مرجوعه قضایی به اين پليس واصل گرديد مبنی بر شكايت فردي به هويت "ف.س" دال بر توهين و مزاحمت و ارسال تصاوير خصوصي كه با تحقیقات به عمل آمده از شاکیه و بررسی‌های مقدماتی مشخص گردید فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی اقدام به انجام اين كار نموده است.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های فنی و اطلاعاتی در اين پليس ، نهايتا فردي به هويت "م.گ" ساكن گرگان كه خواستگار شاكيه بوده، به عنوان مظنون مورد شناسايي قرار گرفت.

سروان صاحبکاران گفت: در ادامه با عنايت با اين موضوع و حسب هماهنگي با بازپرس محترم شعبه ويژه رسيدگی به جرايم رايانه‌ای استان، متهم طی يک عمليات هماهنگ و غافلگيرانه پليسی دستگير، تجهيزات وي را توقيف و پس از هدايت به مقر پليس فتا، نامبرده که در ابتدای امر منکر هر گونه بزه انتسابی بود در نهايت در مواجهه با ادله و مدارک غير قابل انکار اعتراف کرد.

وی افزود: متهم ضمن اعتراف صريح به بزه ارتکابی عنوان نمود، بنده با شاكيه قرار ازدواج داشتم و 4 سال باهمديگر رابطه داشتيم كه چند مدت پيش ارتباط بين ما به دليل مشكلاتي كه با همديگر پيدا كرديم، قطع شد و بنده هم عكس‌هاي وي را كه در اختيار داشتم برايش فرستادم تا به خواسته من تمكين كند".

سروان صاحبكاران تصريح كرد: پس از پايان تحقيقات، متهم مذكور به همراه پرونده مدونه جهت تعيين تكليف قضايي به دادسرا اعزام گرديد.

وي در ادامه افزود: پرونده‌هاي بسيار زيادي با موضوع هتك حيثيت به پليس فتا ارجاع مي‌شود كه علت اصلي وقوع چنين مشكلاتي، سهل‌انگاري كاربران و عدم رعايت حريم خصوصي و عدم حفاظت از اطلاعات شخصي است.