كلاهبرداری اينترنتی از پزشك گرگانی

كلاهبرداری اينترنتی از پزشك گرگانی
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

مسئول پليس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از شناسايی فردی خبر داد كه در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی با تبليغات دروغين و فريبنده اقدام به كلاهبرداری از شهروندان‌ می‌نمود.

 به گزارش گرداب، سروان ‌وحید صاحبكاران‌ با اعلام این خبر گفت: پس از وصول مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر شكایت شهروند گرگانی دال بر كلاهبرداری اینترنتی، تحقیقات و بررسی‌های مقدماتی‌ توسط كارشناسان این پلیس آغاز و پیگیری پرونده در دستور كار قرار گرفت.

وی ‌خاطرنشان كرد: شاكیه كه از پزشكان متخصص و مطرح شهر گرگان‌ می‌باشد، اظهار نمود كه‌ فردی در یكی از شبكه‌های اجتماعی با راه‌اندازی كانالی تحت عنوان پوشاك بانوان خود را واردكننده عمده پوشاك معرفی نموده كه اینجانب با توجه به علاقمندی به لباسهای ماركدار پس از انتخاب چند نمونه مبلغ حدود یك میلیون تومان جهت دریافت لباسهای مدنظرم به حساب وی واریز نمودم اما پس از واریز وجه مدیر كانال مذكور به هیچ عنوان پاسخگوی من نبوده و پس از مدتی كانال موصوف حذف و پیگیری من جهت دریافت البسه و یا استرداد وجه واریزی نتیجه ای دربر نداشت.

سروان صاحبكاران افزود: در ادامه تحقیقات تکمیلی و اطلاعاتی مشخص گردید فرد كلاهبردار با وعده‌های دروغین، فریبكاری و تقلب خود را فروشنده و واردكننده كالای مرغوب خارجی و دارای كیفیت عالی معرفی می‌نمود كه پس از دریافت وجوه از خریداران ، جواب‌گوی مطالبات آنها نبوده است.

مسئول فتا گلستان تصریح‌كرد: با پیگیری به عمل آمده مشخص گردید متهم در استان‌های دیگری نیز به همین شیوه اقدام به كلاهبرداری نموده كه نهایتا توسط پلیس فتا یكی از استان‌ها دستگیر و به مراجع قضایی معرفی گردیده است كه پرونده مطروحه در این یگان نیز جهت سیر مراحل قضایی با استان مربوطه ارسال گردید.

سروان صاحبكاران از شهروندان خواست فریب وعده‌ها و تبلیغات دروغین و متقلبانه‌ در فضای مجازی را نخورند و جهت خرید اجناس به صورت اینترنتی، قبل از هر اقدامی تحقیق لازم را به عمل آورده و به فروشگاه‌ها معتبر مراجعه نمایند تا گرفتار افراد سودجو و كلاهبردار نشوند.