حمله هکرهای اندونزی به دهها سایت کشور مالزی

حمله هکرهای اندونزی به دهها سایت کشور مالزی
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

هکرهای کشور اندونزی روز گذشته مسئولیت حمله به بیش از ۳۰ سایت اینترنتی متعلق به کشور مالزی را پذیرفتند، علت این حمله اشتباه در نصب پرچم کشور اندونزی عنوان شد.

به گزارش گرداب، ماجرا از آنجا آغاز شد که پرچم کشور اندونزی بر روی جلد مجله ای که به مناسبت یادبود بازی های آسیایی جنوب شرق آسیا منتشر شده بود به صورت سروته به چاپ رسیده بود.

توزیع این مجله مالزیایی در اندونزی باعث عصبانیت و ناراحتی گسترده مردم شد و اخبار مربوط به آن در شبکه های اجتماعی نیز دست به دست شد.

پرچم کشور اندونزی دارای یک نوار قرمز در بالا و یک نوار سفید در پایین است، اما در مجله یادشده جای این دو رنگ عوض شده بود و باعث شده بود پرچم اندونزی شبیه به پرچم کشور لهستان به نظر برسد.

وزارت خارجه مالزی و دست اندرکاران بازی های مذکور به علت این اشتباه عذرخواهی کردند. اما مردم اندونزی با استفاده از هشتگ شرم برتو باد ای مالزی یا #ShameOnYouMalaysia در توییتر به این کشور حمله کرده و هشتگ یاد شده را به یکی از موضوعات برتر مبدل کردند.

سپس گروهی از هکرهای اندونزیایی موسوم به ExtremeCrew تعداد 33 سایت مالزیایی را هک کرده و با نمایش پرچم سروته چاپ شده عبارت پرچم ملی من بازیچه نیست را در سایت های هک شده به نمایش گذاشتند. مقامات مالزیایی می گویند در حال تحقیق در مورد این حمله هکری هستند، در عین حال اندونزی تابعیت اندونزیایی این هکرها را تایید نکرده است.