تشدید مهاجرت جوانان آمریکایی از فیس بوک

تشدید مهاجرت جوانان آمریکایی از فیس بوک
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶

بررسی های موسسه تحقیقاتی eMarketer نشان می دهد جوانان بیشتری فیس بوک را ترک گفته و به شبکه های اجتماعی دیگر مانند اسنپ چت و اینستاگرام می پیوندند.

به گزارش گرداب، بررسی انجام شده بر روی کاربران 12 تا 17 ساله فیس بوک در آمریکا نشان می دهد که میزان عضویت آنها در این شبکه اجتماعی در سال 2017 حدود 3.4 درصد کاهش یافته است. این اولین بار است که از تعداد اعضای این شبکه اجتماعی کاسته می شود.

همچنین eMarketer بر این باور است که رشد استقبال کاربران 18 تا 24 ساله از فیس بوک کمتر شده و نازل تر از حد مورد انتظار خواهد بود. در مقابل کاربرانی که استفاده از فیس بوک را کنار می گذارند به شبکه های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام و اسنپ چت می پیوندند. البته اینستاگرام خود در مالکیت فیس بوک است.

بیشترین میزان استقبال از این دو شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس مربوط به کاربران 12 تا 17 ساله است و به نظر می رسد جذابیت های بصری آنها در این تحول بسیار نقش دارد. eMarketer معتقد است استقبال از اسنپ چت در میان کاربران 18 تا 24 ساله امسال 19.2 درصد افزایش می یابد. این رشد در میان کاربران 12 تا 17 ساله 8.8 درصد پیش بینی شده است.

البته این آمار به معنای نزول سریع فیس بوک نیست. تعداد کاربرانی که هر ماه به فیس بوک اضافه می شوند حدود 800 میلیون نفر برآورد شده و در ماه های اخیر ارزش سهام آن هم سه برابر شده است.