اخاذی از ثبت‌نام کنندگان در سایت‌های همسریابی با جنسیت دروغین

اخاذی از ثبت‌نام کنندگان در سایت‌های همسریابی با جنسیت دروغین
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶

فرمانده انتظامى شهرستان گناباد گفت: با همت كارشناسان پليس فتا شهرستان گناباد مرد زن‌نما كه با معرفى خود به عنوان يك دختر در سايت‌هاى اينترنتى و شبكه‌هاى اجتماعى فعاليت مجرمانه داشت شناسايى و دستگير شد.

به گزارش گرداب، سرهنگ على‌اكبر كيانى در تشريح خبر اظهار کرد: در پى مراجعه احدى از شهروندان مبنى بر مزاحمت و اخاذى از وى در فضاى سايبر، رسيدگى به پرونده اين شهروند در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاكى اين پرونده در اظهارات اوليه خود به كارشناسان از مزاحمت‌هاى پياپى فردى ناشناس شكايت داشت كه با تحت فشار قرار دادن وى، قصد اخاذى و دريافت وجهى معادل60 ميليون ريال در قبال عدم انتشار تصاوير خصوصى و محرمانه از وى را دارد و با تهديد به انتشار تصاوير خصوصى شاكى، بردن آبروى وى را در محل كار، تحصيل و زندگى در برنامه دارد.

اين مقام ارشد انتظامى تصريح كرد: كارشناسان پليس فتا در پى بررسى‌هاى لازم و تحقيقات انجام گرفته متوجه شدند شاكى با عضويت در سايت همسريابى قصد پيدا نمودن همسر ايده‌آل و دلخواه خود را داشته است و در همين رابطه شاكى با ثبت نام در يكى از سايت‌هاى همسريابى و درج مشخصات خود و باز هم متاسفانه با افشاى يك‌سرى اطلاعات خصوصى و محرمانه ازخودش موجب به خطر افتادن هويت خويش شده‌است.

سرهنگ کیانی ادامه داد: با تلاش كارشناسان عامل تهديد به انتشار تصاوير و هتك حرمت شاكى، شناسايى و در پى تحقيقات فنى انجام شده توانستند متهم زن‌نمايى را دستگير و به مكان پليس فتا منتقل نمايند.

وی افزود: متهم كه مردى 24 ساله بود پس از رويارويى با ادله غير قابل انكار جرم خود را پذيرفت و اعتراف كرد، با ثبت نام درسايت همسريابى ايجاد پروفايل دخترانه و معرفى خود به نام مستعار ريحانه سعى داشته سوژه مورد نظر را پيدا و پس از شناسايى فرد مذكور خود را دلخواه و مجذوب شاكى نشان‌ دهد و براى ادامه فرايند شناخت، از وى مى‌خواهد تعدادى از عكس‌هاى خصوصى خود را براى وى بفرستد و با به دست آوردن اطلاعاتى در خصوص شاكى با تهديد به انتشار اين اطلاعات از وى رقم موصوف را درخواست نموده‌است.

فرمانده انتظامى شهرستان گناباد به كاربران فضاى سايبر و شبكه‌هاى اجتماعى توصيه كرد: با توجه به هويت پنهان افراد در فضاى سايبر هرگز براى پيدا نمودن همسر ايده‌آل خود تنها به آشنايى در فضاى سايبرى اكتفا نكرده و بدانند سايت‌هاى همسريابى در اينترنت و شبكه‌هاى اجتماعى به مكانى براى اختفاى افراد سودجو و فرصت طلب مبدل گشته است.

سرهنگ کیانی گفت: متاسفانه سایت‌های همسر‌یابی به مكانی برای اخاذی از افراد تبدیل شده كه در تحقیقات صورت گرفته هیچ كدام از آنها دارای مجوز قانونی نمی‌باشند و بازهم به كاربران فضای سایبر توصیه می‌گردد در انتخاب خود دقت نموده و هویت پنهان افراد را دراین فضا جدی بگیرند تا گرفتار افراد سودجو و فرصت طلب نگردند.