Gerdab.IR | گرداب

کانون "فاطمیون"

وحشت غرب از مقبولیت رهبری در بین علما و مراجع

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۹

وحشت غربی‌ها و عناصر آنها از میزان محبوبیت مقام معظم رهبری موجب گردیده تا به سیاه‌نمایی در خصوص رابطه رهبری و علما بنمایند که در ذیل تأییدات مراجع اعظام و علما درباره شخصیت مقام معظم رهبری را در نظر می‌گذرانیم.

وحشت غربی‌ها و عناصر آنها از میزان محبوبیت مقام معظم رهبری، موجب گردیده تا به سیاه‌نمایی در خصوص رابطه رهبر انقلاب و علما بنمایند؛ غافل از این‌که قریب به اتفاق علما و مراجع، در مناسبت‌های مختلف که در میان مردم حضور پیدا کرده‌اند همگان را به پیروی از ایشان دعوت نموده‌اند.

با اعلام سفر رهبر فرزانه انقلاب به استان قم، رسانه‌های غربی که همواره با دیدن تصویر استقبال مردم از رهبرشان چاره‌ای جز نمایشی خواندن آن نداشتند و هرگز حاضر به تأیید محبوبیت گسترده ایشان نبودند، تا اینکه با خود‌زنی عناصر ضد‌ دینی وابسته به جنبش سبز در روز عاشورا که منجر به راهپیمایی تاریخی 9 دی در حمایت از مقام ولایت گردید، به شیوه‌ای جدید متوسل شدند.

غربی ها که همواره (جمهوریت و اسلامیت) انقلاب اسلامی را زیر سؤال می‌بردند، اکنون که با حمایت و بیعت گسترده ایرانیان با رهبری در عرصه‌های گوناگون مواجه گشتند، که همان تأیید جمهوریت نظام می‌باشد، با بیدار کردن عقده‌های درونی خفته در چند عنصر روحانی‌نما، سعی در القای این مطلب می‌نمایند که مقام معظم رهبری فاقد جایگاه مناسب در میان روحانیون کشوری و به‌خصوص علما و مراجع هستند!

غافل از اینکه قریب به اتفاق علما و مراجع بزرگوار در دیدار‌ها و مناسبت‌های مختلف که در میان مردم حضور پیدا کرده‌اند همگان را به این نکته رهنمود می‌نمایند که باید قدر نعمت بزرگ الهی که همان وجود چنین رهبری می‌باشد را اعلام بداریم.

وحشت غربی‌ها و عناصر آنها از میزان محبوبیت مقام معظم رهبری موجب گردیده تا به سیاه‌نمایی در خصوص رابطه مقام معظم رهبری و علما بنمایند که در ذیل تأییدات مراجع اعظام و علما درباره شخصیت مقام معظم رهبری را در نظر می‌گذرانیم.
 

آيت‌الله صافي گلپايگاني در ديدار با آيت‌الله مهدوي كني: «بنده در تمام ملاقات‌هاي خصوصي با مسئولين و ائمه جمعه سفارش مي‌كنم كه تقويت آقاي خامنه‌اي، تقويت نظام و انقلاب است، خدا را شكر كنيد كه ايشان در تمام مسائل و تمام خطرات پيشقدم بوده‌اند و واقعاً ناخداي خوبي است در اين درياي طوفان‌زده.
شما خيال نكنيد اگر ما اعتراض داريم، مخالف روند نظام و انقلاب هستيم، نه، بلكه از روي دلسوزي براي نظام و تقويت رهبري حرف مي‌زنيم و در تمام مراحل، پشتيبان هستيم.
ما چه حكومتي را بپذيريم كه در رأس آن مثل آقاي خامنه‌اي را پيدا كنيم؟ كي بهتر از ايشان كه با تمام وجود، مقابل دنياي زورگو و بي‌منطق ايستاده است و دنيا هم از ايشان حساب مي‌برد و ما بايد او را كمك كنيم.»

آيت‌الله سيستاني: «من هر شب در كنار مرقد مطهر اميرالمؤمنين عليه‌ السلام، رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي را دعا مي‌كنم».

آیت الله نوري همداني: «آنقدر ويژگي و شايستگي از جمله شجاعت،‌ تدبير،‌ فرهنگ، فقه، زمان‌شناسي و معلومات در وجود آيت‌الله خامنه‌اي هست كه بعد از امام راحل هيچ‌كس نمي‌توانست اين خلأ را پر كند.»

آیت الله حسن‏زاده آملی: ایشان در مقدمه يكي از كتاب‌هاي خود خطاب به آیت الله خامنه‏ای مي‌نويسد: «با سلام و تحيت خالصانه و ارائه ارادت بي‌پيرايه و درود نويد جاويد به حضور آن قائد ولي وفي و رائد سائس حفي، مصداق بارز "نرفع درجات من نشاء" تقديم مي‌گردد و عرض مي‌شود "يا ايها العزيز جئنا ببضاعة مزجاة" دادار عالم و آدم همواره سالار و سرورم را سالم و مسرور دارد»

آيت‌الله مصباح يزدي: «اگر امثال بنده شبانه‌روز تسبيح به دست بگيريم و فقط خدا را شكر كنيم كه خدا چنين رهبري را به ما داده، والله معتقدم كه از عهده شكر اين نعمت برنمي‌آييم. رهبر عزيز ما تالي تلو معصوم(ع) است.»

آیت الله بهجت: فرزند آيت‌الله العظمي بهجت با اشاره به هم‌زماني روزهاي پاياني عمر پدر بزرگوارشان با سفر رهبر انقلاب به استان كردستان، در بيان حالت روحي ايشان، به حساسيت اين مرجع تقليد نسبت به سلامت رهبري اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «اين موضوع سبب شد تا مظعم‌له براي سلامتي رهبر انقلاب چندين ختم ويژه صلوات و ذكر را گرفتند و مداومت بر اين ختم‌ها كه براي سلامتي رهبر انقلاب بوده است تا آخرين ساعت عمر حضرت آيت‌الله بهجت ادامه داشته است. برخي نيز از پيش‌بيني رهبري آقا، چند سال پيش از رهبري توسط ايشان خبر داده‌اند.»

آيت‌الله شاهرودي: «چهارشنبه شب‌ها، آقا جلسه‌اي دارند كه ده تن از علما جمع مي‌شوند. آقايان محمدي گيلاني، خزعلي، بهجتي، امامي‌كاشاني، مؤمن، شيخ محمد‌ يزدي، سيد‌جعفر كريمي، آقاي شاهرودي و آملي لاريجاني حضور دارند.
گاهي هم ما آنجا مي‌رويم. يك‌بار خيلي غوغا و سر و صدا شد. بحث پيرامون يك مسئله فقهي پيچيده بود. بعد از اتمام جلسه، آقاي شاهرودي به من گفت، امشب من "العلم نور يقذف الله في قلب من يشاء" را درك كردم. يعني آقا مچ همه را پيچانده بود.» (به نقل از حجت‌الاسلام راشد يزدي)

حضرت آيت الله حاج سيدجعفر كريمي، عضو جامعه مدرسين و شوراي استفتائات حضرت امام خميني (ره) و آيت الله العظمي اراكي(ره): «ضمن تقديم سلام وتحيات به محضر مقدس حضرت بقيه الله (ارواحنا لتراب مقدمه الفدأ) و عرض تسليت به پيشگاه مبارك آن حضرت و محضر مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي (دامت بركاته) به مناسبت ارتحال شيخ الفقهأ آيت الله العظمي الشيخ محمدعلي الاراكي (تغمده الله سبحانه بغفرانه)، بدين‌وسيله اعلام مي‌دارم با توجه به شرايط اهليت نيابت از وجود مقدس حضرت بقيه الله (ارواح العالمين لتراب مقدمه الفدأ) در امور فقهي و ديني و اجتماعي و سياسي امت اسلامي در زمان غيبت صاحب الامر (سلام الله عليه و علي آبائه المعصومين)، اينجانب تقليد فقيه الامه الاسلاميه، رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضرت مستطاب آيت الله خامنه اي (دامت بركاته) را بي اشكال و بلامانع و مجزي و مبري ذمه مي دانم. والسلام علي عبادالله الصالحين»

حضرت آيت الله شيخ علي مشكيني(ره)، عضو جامعه مدرسين و رئيس سابق مجلس خبرگان رهبري: «بسم الله الرحمن الرحيم بعد الحمدالله و الصلاه و السلام علي رسوله و آله. توضيح اينكه حضرت مستطاب آيت الله حاج سيدعلي خامنه اي (مد ظله العالي) واجد مقام فقاهت و اجتهاد و قدرت استنباط احكام شرعيه كه تصدي مقام معظم رهبري بدان نيازمند است، مي‌باشند. چنانچه معظم‌له حائز ساير شرايط ولايت امت و رهبري جامعه مسلمين نيز به‌نحو اوفي مي‌باشند و اين امر را خبرگان محترم رهبري از روي درايت و اطلاع خود و استفاده از بيانات و تأييدات رهبر عظيم‌الشأن امام خميني قدس الله سره در مواقع متعدده، تأييد و تصويب نموده‌اند و لذا براي همه مسلمين جهان اعم از سني و شيعه و به‌ويژه روحانيت محترم و علمأ عظام، فرقين ايدهم الله تعالي و بر همه كساني‌ كه علاقه به دوام انقلاب اسلامي ايران و نفوذ و گسترش اسلام در جهان دارند و طالب امتثال "اقيموا الدين و لا تتفرقوا" هستند و ميل به تحقق "ليظهره علي الدين كله" دارند، واجد مؤكد شرعي و عقلي است معظم‌له را به فقاهت و ولايت امر مسلمين بشناسند و بپذيرند. توفيق همه پيروان قرآن مجيد و مصلين الي القبله را از حضرت حق جل و علا خواستارم.»

آیت الله فاضل لنکرانی(ره): «در مورد مقام معظم رهبري آيت الله خامنه‌اي دامت بركاته اشعار مي‌دارد كه مقام شامخ علمي و اجتهاد و فقاهت معظم‌له جاي هيچ‌گونه ترديد نيست. اينجانب با توجه به سابقه آشنايي ديرين با ايشان و اطلاع از مراتب تحصيلي، اذعان به اجتهاد به‌نحو اطلاق وي دارم. علاوه بر اشاره و بلكه تصريح امام عظيم‌الشأن قدس سره الشريف در موارد متعدد به صلاحيت و شايستگي رهبري ايشان دليل عمده بر مقام اجتهاد معظم له مي باشد.»

آیت الله قدیری خطاب به منتظری: «شما راجع به مرجعیت ایشان صحبت کرده اید، می‌خواهید بگوئید ایشان بالفعل مرجع نیستند که به‌کوری جشم کسانی‌که راضی به تقدیر الهی نیستند، امروز بزرگترین مرجع شیعه ایشان هستند و امیدواریم خداوند روز به‌روز بر عزت ایشان که عزت اسلام و تشیع است بیفزاید و مرجعیت شأنیه ایشان هم با حجت شرعیه اثبات شده است و گفتار شما هم اعتبار شرعی ندارد. یکی از ادله آن همین سخنرانی و هتک و اهانتی است که کرده‌اید.»

آیت الله جوادی آملی: «جوانان عزیز، دانشجویان گرانقدر، شما اگر دلیرید در قبال دین خاضعید، این مغالطه است که شما را فریفته‌اند. جوانان عزیز دانشگاه مستحضر باشید ولایت فقیهی که در دین آمده است و بنیانگذار جمهوری اسلامی معمار چنین ولایتی بود، بعد به شاگردان خود آموخت، که از این سنخ اصلاً نیست، نه ولایت بر مرده است و نه ولایت بر کسانی که به منزلهٔ مرده هستند، تا کسی بگوید ما که محجور نیستیم پس قیم لازم نداریم، ولایت در "انما ولیکم الله" خطاب به عقلا و فرزانگان جامعه و به افراد عاقل بالغ، مکلف هوشیار بیدار است. می گوید ای عقلا ولی شما بالذات خداست، از طرف خدا، پیامبر، بعد از پیامبر جانشین معصوم او، بعد از جانشین معصوم، نائب خاص او، بعد از نائب خاص او، نائب عام او، نظیر مقام معظم رهبری...»

آیت‌الله امجد در جایی می فرماید: «من بدخواه آیت‌الله خامنه‌ای را لعن می‌کنم»
آیت‌الله امجد از قول آیت‌الله بهاءالدینی بارها می‌گفت که ایشان در مکاشفه یا رویای صادقه‌ای دیده‌اند که همه چهارده معصوم (علیهم السلام) از کار امام راحل(ره) –انقلاب اسلامی– در بهجت و سرور بودند. آیت‌الله امجدی از قول همان استاد بزرگوارش می‌فرمود که در زمان انتخاب نائب رهبری، ایشان اشاره‌ای به عکس آیت‌الله خامنه‌ای -رئیس‌جمهور وقت- کرده‌اند و قریب به این مضامین فرموده‌اند که ما به ایشان امیدواریم.
آیت‌الله امجد بارها می‌گفت که باید این سید -آیت‌الله خامنه‌ای- را دعا کنیم که بار به دوش اوست و باز می‌فرمود که ما هر وقت مشکلی داریم، برای این سید دعا می‌کنیم که این سید مثل برق دارد بالا می‌رود و  ما سه چیز را هرگز نباید رها کنیم؛ نظام اسلامی، مقام رهبری و وحدت کلمه.