ارائه خدمات یکپارچه دولت الکترونیک ثابت و موبایل تا چندماه دیگر

ارائه خدمات یکپارچه دولت الکترونیک ثابت و موبایل تا چندماه دیگر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

معاون وزیر ارتباطات گفت: تا چند ماه آینده، خدمات یکپارچه دولت الکترونیک به صورت ثابت و همراه به مردم ارائه می شود.

به گزارش گرداب، نصرالله جهانگرد با بیان اینکه بیشترین رشد برنامه های توسعه اقتصادی کشور مربوط به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۱۹.۴ درصد رشد بوده است، گفت: این درحالی است که تاثیرگذارترین بخش های اقتصادی کشور در توسعه، متوسط رشدی حدود ۴.۵ تا ۸ درصد دارند.

وی ورود تکنولوژی موبایل به کشور و پس از آن ورود نسل های سوم و چهارم موبایل برای حرکت به سمت عصر دیتا را مهمترین تحول استراتژیک در ۳۰ سال گذشته عنوان کرد و گفت: تحولی که از سال ۹۲ در این بخش آغاز شده، به اندازه کل ۳۰ سال گذشته اثرگذار بوده و توانسته سطح مبادلات و روابط کشور از نظر اجتماعی، اقتصادی ، امنیتی، سیاسی و مدیریتی را به جایی برساند که امکان بازگشت به عقب وجود ندارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اگر ارتباطات قطع شود، نظام اداری و اجرایی کشور فلج می شود، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داشتم شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنیم و شبکه ارتباطی کشور طوری باشد که به آن چه که داریم مسلط باشیم. به طور مثال اگر شبکه بین الملل قطع شد، بتوانیم مدیریت کنیم و به قدرت امنیتی، نظارتی و سرویس دهی ما آسیبی وارد نشود و امروز اینکار انجام شده و هر روز توانمندتر می شویم.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر حرکت نظامات الکترونیکی برای خدمت رسانی به مردم، گفت: مردم تا چند ماه آینده می توانند خدمات یکپارچه دولت الکترونیک را به صورت ثابت و همراه دریافت کنند و خدمات دولتی را نیز از طریق تلفن همراه خود، داشته باشند.