نامه سرگشاده مدیران شرکت‌های فناوری به ترامپ در دفاع از نیروی کار مهاجر

نامه سرگشاده مدیران شرکت‌های فناوری به ترامپ در دفاع از نیروی کار مهاجر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

تعداد زیادی از مدیران شرکت‌های فناوری در آمریکا با ارسال نامه‌ای سرگشاده خطاب به ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار عدم تغییر در برخی قوانین مربوط به مهاجران شدند.

به گزارش گرداب، تعداد افرادی که این نامه سرگشاده را امضا کرده اند بسیار زیاد بوده و صدها مدیر شرکت های بزرگ و متوسط فناوری را دربرمی گیرد.

این نامه با هدف جلوگیری از لغو یک برنامه حفاظت از مهاجران در آمریکا موسوم به دی ای سی ای ارسال شده است. هدف اصلی اجرای برنامه مذکور کمک به مهاجران کم سن و سالی است که وارد خاک ایالات متحده می شوند.

اجرای برنامه مذکور از سال 2012 آغاز شد و بر طبق آن دولت اوباما به مهاجران زیر 16 سال که بدون در دست داشتن اسناد و مدارک مورد نیاز وارد خاک ایالات متحده می شدند اجازه می داد تا مجوز کار دریافت کنند.

بر طبق این مصوبه دولت آمریکا مهاجران یاد شده می توانستند در داخل آمریکا باقی بمانند و هیچ نهاد دولتی حق استرداد انها به کشور مبدا را نداشت. مجوز صادر شده بر اساس این برنامه هر دو سال یک بار تمدید می شد و بر اساس آمار موجود تاکنون حدود 800 هزار مهاجر از مزایای این برنامه بهره مند شده اند.

در حالی که ترامپ دل خوشی از اجرای برنامه یاد شده ندارد و به دنبال لغو آن است، مدیران شرکت های فناوری آمریکا که از این طریق قادر به تامین نیروی کار مناسب بوده اند تلاش دارند، آن را به هر نحو ممکن حفظ کنند.

آنان در نامه خود نوشته اند بیش از 97 درصد از افراد مهاجر از طریق این برنامه به مدرسه رفته و به بازار کار پیوسته اند و 5 درصد از آنها کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند. همچمنین 65 درصد وسیله نقلیه خریده و 16 درصد توانسته اند اولین خانه شان را بخرند. نکته مهم اینکه حداقل در 72 درصد از شرکت هایی که بر طبق بررسی های مجله فورچون جز 25 شرکت برتر فهرست 500 تایی مجله مذکور محسوب می شوند، کارکنانی از این 800 هزار نفر وجود دارند.

در میان مدیران شرکت های فناوری که این نامه را امضا کرده اند، افرادی همچون مدیران عامل شرکت های آمازون، فیس بوک، توییتر، اپل، گوگل، دراپ باکس، ایربی ان بی، فیت بیت، فوراسکوئر، لینکداین، لیفت، نتفلیکس، نت گیر، پاندورا، تامبلر، تسلا و اوبر وجود دارند.