بدافزاری که دزد پول‌های کاربران تلفن همراه شد

بدافزاری که دزد پول‌های کاربران تلفن همراه شد
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

بدافزار (Xafecopy) در زمان استفاده از تلفن همراه در پرداخت‌های مالی اطلاعات کاربر را سرقت می‌کند.

به گزارش گرداب، طبق گزارش شرکت امنیت سایبری کسپرسکی بدافزار (Xafecopy)، در هندوستان اقدام به سرقت پول‌های قربانیان از طریق تلفن‌های همراهشان نموده است. این بدافزار در حدود 40 درصد از تلفن‌های همراه موجود در هند شناسایی‌شده است.
این بدافزار فقط تلفن‌های همراه را نشانه گرفته و تا این لحظه فقط در هندوستان رؤیت شده است. این بدافزار که به نظر می‌رسد متعلق به چین بوده،250 میلیون سیستم را آلوده نموده است.

به گزارش کسپرسکی، بدافزار دیگری به نام جودی (Judy)، در حدود 36.5 میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده نموده و عملکرد مشابهی دارد.


طبق اعلام آزمایشگاه کسپرسکی، این بدافزارها تلفن‌های هوشمندی را نشانه گرفته که از روش WAP نسبت به پرداخت قبوض اقدام نموده‌اند. در این روش بدون اطلاع کاربر اطلاعاتش سرقت خواهد شد.
پروتکل کاربردی بی‌سیم (WAP) یک نوع استاندارد بین‌المللی برای برنامه‌هایی است که از ارتباط بی‌سیم استفاده می‌کنند.
متأسفانه این بدافزار از طریق نصب برنامه «BatteryMaster» وارد تلفن همراه قربانیان می‌شود. این موضوع بسیار نگران‌کننده است که برنامه خوبی مانند BatteryMaster شامل بدافزار شده است.
بعدازاین بدافزار، مؤسسات مالی اعتباری و بانک‌ها اعلام کردند ازاین‌پس برای تراکنش‌های مالی، نیاز به استفاده از نام کاربری و گذرواژه نیست.