هشدار به کاربران اندروید در مورد حمله بدافزاری

هشدار به کاربران اندروید در مورد حمله بدافزاری
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

کارشناسان امنیتی گروه Unit 42 می‌گویند در صورتی که کاربران گوشی‌های اندرویدی از نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل استفاده می‌کنند در معرض حمله بدافزاری هستند و باید هر چه سریعتر به نسخه Oreo اندروید مهاجرت کنند.

به گزارش گرداب، این محققان می گویند تنها تازه ترین نسخه از سیستم عامل اندروید در برابر حملات هکری تازه شناسایی شده ایمن است و گوشی های قدیمی تر از همین طریق با مشکل سرقت اطلاعات شخصی خود مواجه خواهند شد.

مشکل یادشده ناشی از یک آسیب پذیری در نسخه های مختلف اندروید است که به هکرها امکان می دهد بدون نیاز به کسب اجازه قابلیت های امنیتی اندروید را دور بزنند و اطلاعات شخصی ذخیره شده بر روی اندروید را سرقت کنند.

از جمله اطلاعات قابل سرقت به این شیوه می توان به آدرس محل سکونت، جزییات حساب های بانکی، تصاویر، ویدئوها و دیگر داده های ذخیره شده اشاره کرد.

گوگل برای حل این مشکل بسته ای به روزرسان را برای نسخه Oreo اندروید عرضه کرده، اما دیگر نسخه ها در برابر حمله یادشده آسیب پذیر هستند. کاربران برای کاهش خطرات ناشی از این آسیب پذیری باید به بخش تنظیمات یا Settings رفته و گزینه Apps را انتخاب کنند و در قسمت مربوط به هر برنامه Draw on Top را انتخاب کنند.