کلاهبرداری در پوشش استخدام در تایلند

کلاهبرداری در پوشش استخدام در تایلند
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از دستگیری عاملان کلاهبرداری در پوشش "استخدام راننده در کشور تایلند " در شبکه اجتماعی موبایلی‌، خبر داد‌.

به گزارش گرداب، سرهنگ ‌ایرج محمدخانی گفت‌: در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان گیلانی مبنی بر کلاهبرداری از طریق شبکه اجتماعی موبایلی "‌تحت پوشش استخدام راننده در شهر بانکوک کشور تایلند‌" ، موضوع به صورت ویژه در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود‌: با پی جویی‌های فنی و پلیسی‌، كارآگاهان پلیس فتا موفق شدند‌: عاملان کلاهبرداری در شبکه اجتماعی موبایلی را که یک زوج جوان اهل رودبار و مشهد بودند شناسایی‌ نمایند و با هماهنگی مقام قضایی زن را در مخفیگاهش و مرد را که در خارج از کشور بسر می‌برد پس از ورود به کشور و بازگشت به محل سکونتش در رشت‌، دستگیر نمایند‌.

سرهنگ محمدخانی گفت: با توجه به ادله دیجیتال كشف شده‌، متهمان به صراحت به بزه انتسابی و اینكه با درج آگهی تبلیغ ‌استخدام راننده و بادیگارد در کشور تایلند و فرانسه در کانال‌های پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی موبایلی در ازای پرداخت مبلغ معینی وجه نقد به مدیر کانال‌، اعتماد کاربران را جلب نموده و با فریب آنها حدود 3200 دلار‌، کلاهبرداری كرده‌اند‌، اعتراف نمودند‌.

رئیس پلیس فتا استان گیلان با بیان اینكه متهمان به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی و قرار مناسب برای آنها صادر و پرونده در این پلیس مفتوح به رسیدگی می‌باشد به هموطنان توصیه کرد‌: به تبلیغ آگهی استخدام‌ کانال‌های غیر مجاز و نامعتبر در پیام رسان‌های موبایلی به هیچ عنوان اعتماد نکنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا گزارش كنند.