پرسرعت‌ترین اینترنت جهان شناسایی شد

پرسرعت‌ترین اینترنت جهان شناسایی شد
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶

موسسه آکامای تکنولوژی فهرستی از ۱۰ کشور پیشگام و برتر در سرعت اینترنت ارائه داده که در این رده‌بندی، کره جنوبی رتبه نخست را کسب کرده است.

به گزارش گرداب، موسسه آکامای تکنولوژی در آخرین به‌روزرسانی خود فهرستی از میانگین سرعت اینترنت در کشورهای مختلف جهان  را ارائه داده است.

موسسه آکامای تکنولوژی مستقر در ماساچوست ایالات متحده آمریکا، هر سه ماه در هر سال گزارش هایی از میانگین سرعت اینترنت کشورهای مختلف ارائه می دهد و بر اساس این رده بندی، کشورهای پیشگام در سرعت اینترنت برای جهانیان شناخته می‌شوند که در ادامه به معرفی  ۱۰ کشور دارای اینترنت پرسرعت در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی می پردازیم:

۱. کره جنوبی

۲. نروژ

۳. سوئد

۴. هنگ کنگ

۵. سوئیس

۶. فنلاند

۷. سنگاپور

۸. ژاپن

۹. دانمارک

۱۰. ایالات متحده امریکا 

پرسرعت‌ترین اینترنت جهان شناسایی شد

طبق جدولی که در بالا مشاهده می کنیم، پرسرعت‌ترین اینترنت در میان کشورهای جهان، به کره جنوبی اختصاص دارد. همانطور که می دانیم میانگین سرعت اینترنت از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶، میانگین سرعت اینترنت در جهان ۶.۳ مگابیت بر ثانیه بوده که در مقایسه با میانگین آن در سه ماهه نخست سال جاری که ۷.۲ مگابیت بر ثانیه بوده، ۲.۳ درصد رشد و افزایش داشته است.

با نگاهی اجمالی می توان نتیجه گرفت کشورهای منطقه اسکاندیناوی نظیر نروز، سوئد، فنلاند و دانمارک و همچنین کشورهای آسیای شرقی نظیر کره جنوبی، هنگ کنگ، سنگاپور و ژاپن از جمله کشورهای پرسرعت جهان به شمار می روند.

در این رده بندی کشورهای لاتویا و هلند جای خود را به کشورهای دانمارک و ایالات متحده آمریکا دادند و از ماندن در ۱۰ کشور پرسرعت جهان بازماندند. آمریکا هم اکنون با ۲۲ درصد افزایش میانگین سرعت اینترنت در رده بندی سه ماهه نخست سال جاری میلادی به جمع ۱۰ کشور پرسرعت پیوسته است چراکه در رده بندی پیشین، جزو این جمع نبود.

در این رده بندی می توان دریافت که در قاره آفریقا، کشور کنیا با میانگین ۱۳.۷ مگا بیت بر ثانیه بوده، در قاره آسیا، کره جنوبی با میانگین ۲۸.۶ مگابیت بر ثانیه، در اقیانوسیه کشور استرالیا با میانگین ۱۵.۷ مگابیت بر ثانیه، در قاره اروپا کشور انگلستان با میانگین ۱۶ مگابیت بر ثانیه و در قاره آمریکا، کشور ایالات متحده آمریکا با ۱۸.۷ مگابیت بر ثانیه پرسرعت‌ترین اینترنت جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

پرسرعت‌ترین اینترنت جهان شناسایی شد

 ایران، در میان کشورهای خاورمیانه، علی رغم استفاده روزافزون و گسترده اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، با میانگین سرعت ۵.۸ مگابیت بر ثانیه در این رده بندی حضور دارد.