جنجال استفاده مشاور ترامپ از ایمیل شخصی

جنجال استفاده مشاور ترامپ از ایمیل شخصی
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶

جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با استفاده از آدرس ایمیل شخصی برای انجام امور اداری و حرفه ای مربوط به کاخ سفید جنجال به راه انداخته است.

به گزارش گرداب،  پیش از این هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز به دلیل مشابهی خبرساز شده بود و یکی از اتهامات جمهوری خواهان به وی مربوط به استفاده از ایمیل شخصی برای پیشبرد امور کاری در زمان تصدی پست وزارت خارجه آمریکا بود.

کوشنر از دسامبر گذشته از این آدرس ایمیل شخصی برای انجام کارهای دولتی و اداری استفاده کرده است و اموری همچون برنامه ریزی رویدادها، مدیریت پوشش رسانه ای و دیگر موضوعات مربوط را انجام داده است. وی از این طریق با اعضا و مشاوران کاخ سفید و از جمله استراتژیست سابق استیو بنون و برخی افراد دیگر مشورت کرده است.

وکیل کوشنر این موضوع را تایید کرده، اما تلاش کرده آن را کم اهمیت نشان دهد. وی مدعی شده تعداد ایمیل های رد و بدل شده از این طریق با مقامات کاخ سفید کمتر از 100 مورد بوده و معمولا شامل اخبار و پیام های فوروارد شده و برخی اظهارنظرهای ثالث بوده است. علیرغم این موضع گیری به نظر نمی رسد کوشنر بتواند به سادگی از جنجال های ناشی از افشای این موضوع بگریزد.