روش جدید اسرائیل برای هک دوربین‌های مداربسته

روش جدید اسرائیل برای هک دوربین‌های مداربسته
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶

اسرائیل روشی جدیدی اتخاذ کرده که به‌وسیله آن می‌توان دوربین‌های امنیتی را هک و درب‌های متصل به این دوربین‌ها را گشود.

به گزارش گرداب، ازلحاظ تئوری، با استفاده از فرمان‌های مادون‌قرمز می‌توان به سیستم‌های امنیتی نفوذ کرد و درب منازل یا هر دری که به این سیستم امنیتی متصل باشد را بگشاید.
طبق تحقیقات واحد توسعه سایبری دانشگاه بنگوریون اسرائیل، دوربین‌های امنیتی با نرم افزارهای مخرب آلوده می‌شوند و با استفاده از اشعه مادون‌قرمز و دریافت سیگنال‌های پنهان هک می‌شوند، درنتیجه اطلاعات این دوربین‌ها در دسترس قرار می‌گیرند. از این دوربین‌ها برای حفاظت از اماکن یا تأسیسات خاص و مهم استفاده می‌شود.
این تحقیقات نشان داد که این روش جدید برای دوربین‌های پیشرفته و دوربین‌های خانگی کاربرد دارد و آن‌ها نیز هک می‌شوند. همچنین زنگ خانه هایی که با استفاده از LED، اشعه غیر قابل مشاهده منتشر میکنند نیز در برابر این روش جدید هک آسیب پذیر هستند و هک می‌شوند.
در این روش، ارتباطات نوری پنهان دو طرفه موجود در شبکه ها را می‌توان از هم جدا کرد و این امکان فراهم میشد تا در اینترنت شرکت ها اختلال ایجاد شود و این اختلال از راه دور قابل کنترل است.

این تحقیقات توسط «Dr. Mordechai Guri» که به عنوان مدیر پژوهش و توسعه در مرکز تحقیقات امنیت سایبر دانشگاه بنگوریون فعال است، انجام شده و نتایج خوبی بدست آورده است.

وی به همراه گروهش نشان داد که چگونه اشعه مادون‌قرمز با ایجاد یک کانال مخفی ارتباطی بین بدافزار های نصب شده روی شبکه داخلی یک مرکز میتواند، خط دید مستقیمی ایجاد کند که در مسافت هایی دور تر از صدها متر یا حتی چندین کیلومتر دورتر سیستم قربانی را مورد حجمه حملات سایبری خود، قرار دهند.
مهاجمان برای انتقال اطلاعات حساس از دوربین‌های مادورن قرمز یا دید در شب استفاده میکنند. محققان نشان دادند که چگونه از طریق یک دوربین ساده می‌توان با بدافزار ها ارتباط برقرار کرد و سیستم قربانی را آلوده نمود. مهاجمان با دریافت این اشعه ها، آن‌ها را رمزگشایی کرده و اطلاعات به سرقت میرود.