قفل گوشی را با قلب‌تان باز کنید

قفل گوشی را با قلب‌تان باز کنید
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶

یک تیم در دانشگاه بوفالو در حال حاضر یک ابزار جدید بیومتریک را توسعه داده‌اند که ابعاد قلب کاربر را اندازه گیری کرده و از آن برای باز کردن قفل گوشی یا ورود به سیستم رایانه استفاده می‌کند.

به گزارش گرداب، استفاده از ابزار بیومتریک فعلی مستلزم انجام اقدامی توسط انسان مانند قراردادن انگشت بر روی صفحه نمایشگر یا زل زدن به حسگرها و غیره است. اما برای قفل گشایی با استفاده از قلب تنها کافیست رایانه در اطراف شما باشد تا بدون هیچ دخالتی بتوانید قفل آن را باز کنید.

سیستم تایید هویت ابداع شده توسط محققان دانشگاه بوفالوی نیویورک از ابعاد و شکل قلب هر فرد برای شناسایی دقیق هویت وی استفاده می کند. این سیستم با استفاده از راداری ویژه ابعاد قلب هر فرد را اسکن می کند و تا زمانی که کاربر در نزدیکی رایانه اش باشد می تواند از آن استفاده کند. اما به محض دور شدن از رایانه دسترسی به آن بدون دخالت کاربر قفل می شود.

پژوهشگران می گویند استفاده از این روش تایید هویت، امنیت فراوانی را برای کاربران به ارمغان می آورد و با توجه به عدم تغییر وضعیت و ابعاد قلب در کل دوره زندگی – به جز در صورت وقوع برخی بیماری های قلبی – می توان بدین شیوه امنیت داده ها و اطلاعات کاربران را حفظ کرد.

قدرت امواج رادار مورد استفاده در این شیوه بسیار ضعیف تر از امواج وای – فای است و لذا از این طریق آسیبی به قلب انسان نمی رسد. قرار است سیستم یادشده در آینده توسعه یابد تا در گوشی های هوشمند هم قابل استفاده شود.