آخرین وضعیت نسل پنجم اینترنت

آخرین وضعیت نسل پنجم اینترنت
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶

شرکت‌های هواوی و اینتل قصد دارند با همکاری هم خدمات جدید نسل پنجم تلفن همراه را که بر استاندارد ۳ GPP ۵G New Radio (NR) مبتنی است ارائه دهند.

به گزارش گرداب، همانطور که می‌دانیم هنوز بسیاری از کشورهای پیشرفته در حال استفاده از نسل چهارم گوشی‌ها یعنی۴G هستند اما اکنون قرار است نسل پنجم گوشی یا ۵G  با سرعت بسیار بالا هم از راه برسد.

هر دو شرکت اینتل و هواوی هم اکنون در حال اجرای آزمایشی ارائه نسل پنجم تلفن همراه هستند و همکاری این دو شرکت تکنولوژی می‌تواند گام بزرگی در عرصه فناوری ارتباطات و اطلاعات به شمار بیاید چرا که نشان دهنده شکوفایی و پیشرفت تکنولوژی در صنعت مخابرات و ارتباطات خواهد بود.

این همکاری همچنین شامل مسائل سخت‌افزاری هم می‌شود و هر دو طرف در زمینه طراحی و تولید تراشه، پایانه‌های مخابراتی، تجهیزات، امکانات و زیرساخت‌های شبکه‌ای تلاش خواهند کرد که این امر موجب می‌شود نسل پنجم تلفن همراه هم وارد بازار شده و قابل دسترس و استفاده مردم قرار بگیرد.

شرکت هواوی چین امیدوار است بوسیله این همکاری بتواند در جهان نخستین کشوری باشد که خدمات نسل پنجم تلفن همراه را به کاربران و شهروندان ارائه می دهد.

اینترنت ۵G  بدون شک یکی از داغ‌ترین موضوعات بحث در زمینه شبکه‌های بی سیم تلفن همراه است و بسیاری از برجسته‌ترین محققان این صنعت و پردرآمدترین مدیران می‌خواهند هرچه زودتر این شبکه اینترنتی فوق سریع و با پهنای باند بالا را ارائه دهند.