Gerdab.IR | گرداب

همکاری گوگل با تحقیقات دولت آمریکا درباره روسیه

تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶

گوگل اعلام کرد با تحقیقات دولت آمریکا درباره دخالت سایبری روس‌ها در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور همکاری می‌کند.

به گزارش گرداب، پیش از این از توییتر هم خواسته شده بود تا در این زمینه با کنگره آمریکا همکاری کند، اما همکاری ناکافی توییتر از نظر سناتورها باعث انتقاد از این شبکه اجتماعی شده بود. مارک وارنر سناتور نماینده ویرجینیا در این زمینه به صراحت از توئیتر انتقاد کرده بود.

اما گوگل با صدور بیانیه ای در این زمینه تصریح کرده که پاسخگوی هر سوالی است که به تحقیقات یادشده مرتبط باشد و برای کسب هر اطلاعاتی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

قرار است نمایندگان سه شرکت اینترنتی گوگل، فیس بوک و توئیتر در جلسه استماع نظرات مربوط به این تحقیق در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان این کشور حضور یابند. جلسه یادشده در ماه جاری میلادی برگزار می شود. همچنین قرار است یک جلسه دیگر هم در تاریخ اول نوامبر توسط کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا تشکیل شود.

توئیتر پیش از این در جلسه ای با نمایندگان کنگره در پشت درهای بسته از تعلیق دهها حساب کاربری مرتبط با روسیه به همین علت خبر داده بود. فیس بوک هم وعده داده در این زمینه به طور کامل با نمایندگان آمریکایی همکاری خواهد کرد.