بیماران انگلیسی نگران سرقت اطلاعات

بیماران انگلیسی نگران سرقت اطلاعات
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶

نتایج بررسی های مشترک VMWare و Intel نشان می دهد سرقت اطلاعات خصوصی بیماران از بیمارستان ها توسط هکرها به یک دغدغه جدی در انگلیس مبدل شده است.

به گزارش گرداب، یک سوم تصمیم گیران بخش فناوری اطلاعات درسازمان خدمات ملی بهداشت در انگلیس  معتقدند که اطلاعات محرمانه بیماران به طور مرتب هدف حمله قرار می گیرد و سرقت داده های یادشده به مشکلی جدی مبدل شده است.

همچنین 80 درصد از این افراد می گویند اطمینان دارند که همین مشکل در زمینه سوابق و اطلاعات خصوصی مراکز درمانی وبیمارستان ها وجود دارد و این اطلاعات هم توسط هکرها به سرقت می روند.

بیش از یک سوم مدیران بخش آی تی سازمان مذکور می گویند که کارکنان آنها از مهارت های کافی برای تقویت زیرساخت های امنیت سایبری و استفاده از استراتژی بهتر برخوردار نیستند و تقریبا دو سوم آنها می گویند چنین حملاتی به اسیب دیدن قطعی بیماران منجر می شود.

این نوع حملات به قطع برنامه ملاقات بیماران و پزشکان از یک سو و همین طور توقف فعالیت های درمانی منجر می شود که این امر می تواند در مواردی بسیار خطرناک باشد. گفتنی است دولت انگلیس برای مقابله با این نوع حملات سایبری بودجه ای 21 میلیون پوندی اختصاص داده است.