انتقاد از فیس بوک به علت ناتوانی در حذف اخبار جعلی

انتقاد از فیس بوک به علت ناتوانی در حذف اخبار جعلی
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶

پس از حملات شدید به فیس بوک به علت استفاده از الگوریتم ضعیف که قادر به شناسایی اخبار جعلی و دروغین در این شبکه اجتماعی نیست، مدیران فیس بوک در این زمینه از خود واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش گرداب، در ماه های اخیر بسیاری از کاربران و کارشناسان به فیس بوک هشدار داده بودند که نمی تواند به سرعت اخبار دروغین و مغرضانه را شناسایی و پاک کند.

اما الکس استاموس مدیر امور امنیتی فیس بوک معتقد است شناسایی و حذف اخبار دروغین در شرایطی که میلیاردها کاربر از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند و حجم زیادی از مطالب منتشر می شود، کار دشواری است.

منتقدان می گویند فیس بوک باید در کنار استفاده از الگوریتم ها و روش های ماشینی از تعداد زیادی کاربر انسانی نیز استفاده کند و بتواند از این طریق بهتر نظرات خشونت آمیز، نژادپرستانه و توهین آمیز را شناسایی و حذف کند.

استاموس می گوید فیس بوک از این مساله که الگوریتم های یادشده خطرات و اشکالاتی نیز دارند، آگاه است و در حال بررسی موضوع است.

وی همچنین خواستار دخالت روزنامه نگاران در این زمینه شده و افزوده: آنان باید تلاش کنند تا با مردم در این زمینه صحبت کنند و برای حل مشکل مذکور تلاش کنند.