هک شدن شرکت‌های امنیتی استرالیا

هک شدن شرکت‌های امنیتی استرالیا
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶

مقامات استرالیا میگویند، بنگاه‌های اقتصادی این کشور به‌طور فزاینده‌ای توسط مجرمان آنلاین، سرقت می‌شوند و حتی از کار می‌افتند.

به گزارش گرداب، سال گذشته، یکی از شرکت‌های طرف قرارداد امنیتی استرالیا که یکی از رایانه‌هایش مورد نفوذ هکرها قرارگرفته بود، هدف حملات سایبری واقع شد. دولت فدرال استرالیا، جزئیات این حمله را به تازگی و در جریان گزارش سالانه مرکز امنیت سایبری توسط دان تهان (Dan Tehan)، معاون امنیت سایبری وزارت امنیت استرالیا منتشر کرده است. وی در مصاحبه‌ای رادیویی اعلام کرد که نمی‌تواند به طور قاطع بیان کند چه کسی مسئول این حمله سایبری بوده است و اضافه کرد: «اما می‌توانم اعلام کنم که جاسوسی سایبری زنده و پابرجا است.» تهان گفته است که نمی‌تواند ادعا کرد که دولتی خارجی پشت سر این نشت اطلاعات بوده است.
گزارش یادشده، می‌تواند ابعاد و محدوده این حمله و آسیبی که به شرکت‌های استرالیایی وارد می‌شود را به نمایش بگذارد. مرکز امنیت ملی در فاصله بین دو گزارش 2016-2017، بیش از 47000 رویداد سایبری را شناسایی کرده که 15% افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و بیشتر این رویدادها، از نوع کلاه‌برداری‌های اینترنتی بوده است.

تهان گفت همزمان با پیشرفته شدن شبکه‌های مجرمانه و صادرات محصولات هک و نفوذشان به دیگران، اطلاعات شرکت‌های اقتصادی استرالیایی از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها و تعمیرگاه‌های خودرو، سرقت می‌شوند. بنابر گزارش فوق، بنگاه‌های استرالیایی، بیش از 20 میلیون دلار را به دلیل رویدادهای سایبری در سال گذشته از دست داده‌اند.

تهان اضافه کرد: «روزگاری که حملات سایبری توسط یک خوره کامپیوتر مخفی‌شده در یک زیرزمین انجام می‌شد گذشته است. شبکه‌های پیچیده جرائم سازمان‌یافته در حال قدرت گرفتن هستند و مدل‌های اقتصادی خودشان را گسترش می‌دهند. مرکز امنیت سایبری فعالانی را مشاهده کرده است که توانمندی‌های سایبری خود را به شکل نرم‌افزارها و سخت‌افزارها و بسته‌های آماده استفاده برای دیگر مهاجمانی تأمین می‌کنند که احتمالاً توانمندی تولید این تجهیزات را ندارند.»

گزارش یادشده بیان می‌کند که در مجموع 7283 رویداد امنیتی، شرکت‌های بزرگ استرالیایی را هدف قراردادهاست. در حالی که در 734 مورد، شرکت‌های بخش خصوصی دارای اهمیت ملی را هدف قرار داده‌اند. شرکت‌های کوچک‌تر به طور عمده هدف ایمیل‌های برنامه‌ریزی‌شده برای پرداخت اینترنتی بوده‌اند.