مقابله استرالیا با محتوای مستهجن در اینترنت

مقابله استرالیا با محتوای مستهجن در اینترنت
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶

در حالی که شرکت های فناوری بزرگ آمریکایی هنوز نتوانسته اند جلوی ارسال محتوا و تصاویر مستهجن را بگیرند، دولت استرالیا بدین منظور ابزاری خاص طراحی کرده است.

 به گزارش گرداب، با افزایش انتشار تصاویر و محتوای مستهجن توسط برخی کاربران اینترنت که در برخی موارد به قصد انتقام گیری یا باج گیری از دیگر کاربران اینترنت صورت می گیرد، دولت استرالیا یک پرتال ملی راه اندازی کرده تا به قربانیان انتشار این تصاویر برای حل مشکلاتشان کمک کند.

نشانی این پرتال https://www.esafety.gov.au/imagebasedabuse است و برای راه اندازی و تکمیل آن 4.8 میلیون دلار هزینه شده است. البته این سایت فعلا در مرحله آزمایشی است.

در این سایت اطلاعاتی در مورد نحوه گزارش ارسال تصاویر و محتوای مستهجن با هدف انتقام گیری و غیره وجود دارد و از این طریق می توان شرکت های فناوری ارائه دهنده خدمات میزبانی این تصاویر را از موضوع مطلع کرد. همچنین با استفاده از امکانات سایت یادشده می توان مسئولان مربوطه را در استرالیا اطلاع کرد و از پلیس هم کمک گرفت.

در بخش دیگری از این سایت امکاناتی برای همدردی و کمک به قربانیان و اطلاعاتی در مورد دریافت کمک از وکلا در نظر گرفته شده است. قرار است تا سال آینده میلادی این سایت تکمیل و اطلاعات بیشتری به آن اضافه شود.