جریمه ۱۴ هزار دلاری تلگرام در روسیه

جریمه ۱۴ هزار دلاری تلگرام در روسیه
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶

روسیه به علت عدم همکاری تلگرام در جهت افشای اطلاعات تعدادی از کاربران این برنامه گپ که مظنون به فعالیت های تروریستی هستند، جریمه‌‌ای ۱۴ هزار دلاری برای تلگرام در نظر گرفته است.

 به گزارش گرداب، دادگاهی در روسیه روز دوشنبه حکمی صادر کرده به موجب آن برنامه پیام رسان تلگرام به علت عدم همکاری با سرویس اطلاعاتی این کشور و عدم افشای کلیدهای رمزگذاری که مطالعه پیام های کاربران را ممکن کند، باید جریمه نقدی پرداخت کند.

برنامه گپ تلگرام و در برخی کشورهای دیگر جهان از جمله ایران به طور گسترده برای تبادل پیام های متنی، عکس و ویدئو به کار می رود و از زمان راه اندازی در سال 2013 تا به حال بیش از 100 میلیون کاربر را جذب خود کرده است.

پاول دوروف موسس روسی تلگرام که در خارج از این کشور زندگی می کند، در شهریور ماه هم از تلاش اف بی آی برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران  این برنامه خبر داده بود. پس از آنکه دوروف از افشای کلیدهای رمز خصوصی تلگرام برای اف بی آی خودداری کرد، پلیس آمریکا هم شکایتی از وی را تقدیم دادگاه کرد.

روسیه پیش از این هم مدیر تلگرام را تهدید کرده بود در صورت عدم همکاری، دسترسی به این برنامه در کشور روسیه را ممنوع خواهد کرد.

پاول دوروف درخواست روس ها از خود را مانند درخواست آمریکایی ها غیرقانونی توصیف کرده و از وکلای علاقمند خواسته او را یاری کنند تا در برابر این درخواست جریمه تقاضای فرجام خواهی کند.

موسس تلگرام باید تا ده دروز آینده در برابر این حکم تقاضای فرجام خواهی کند و در صورت شکست در دادگاه باید کدهای رمزگذاری تلگرام را برای سرویس اطلاعاتی روسیه افشا کند و در غیراین صورت برنامه یادشده احتمالا در این کشور بلوکه خواهد شد.