دستگیری 6 شایعه‌ساز فضای مجازی

دستگیری 6 شایعه‌ساز فضای مجازی
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶

رئیس پلیس استان فارس از دستگیری 6 فرد متهم به شایعه‌سازی در فضای مجازی و معرفی آنان به دستگاه قضائی خبر داد.

به گزارش گرداب، سردار احمدعلی گودرزی گفت: به‌ دنبال طرح شایعاتی در خصوص وقوع قتل در شهرستان فسا، شناسایی انتشاردهندگان این شایعه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه انتشار چنین شایعه‌ای جو ناامنی و دلهره بین شهروندان در فسا ایجاد کرده بود، گفت: پلیس فتا با انجام سلسله اقدامات فنی ضمن شناسایی عوامل تولید و انتشار شایعه، 6نفر از مجرمین را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کرد.

گودرزی ضمن اشاره به تسلط کافی نیروهای پلیس در فضای مجازی به افرادی که نسبت به انتشار شایعات در فضای مجازی مبادرت کنند هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: طبق ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای مصوب 1388 هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رسمی، رایانه‌ای یا مخابراتی، اکاذیبی را منتشر کرده یا در دسترس دیگران قرار دهد به حبس از نود و یک روز تا دوسال با جریمه نقدی از پنج میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازت محکوم خواهد شد .

گودرزی به شهروندان هشدار داد که به شایعات منتشر شده در فضای مجازی اعتماد نکنند، گفت: اخبار و حوادث پلیس را تنها از مراجع و رسانه‌های رسمی یا سامانه‌های متعلق به پلیس پیگیری شود.