گزارش گوگل از افزایش ترافیک رمزگذاری شده وب

گزارش گوگل از افزایش ترافیک رمزگذاری شده وب
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶

بررسی های سالانه گوگل نشان می دهد تعداد وب سایت هایی که تبادل داده های خود را به صورت رمزگذاری شده انجام می دهند روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش گرداب، گوگل چندسالی است که به دنبال افزایش استفاده از پروتکل رمزگذاری شده HTTPS  در فضای مجازی است.

رمزگذاری داده های رد و بدل شده میان کاربران در فضای مجازی باعث افزایش امنیت و حریم شخصی آنها می شود و لذا سایت هایی که به منظور احترام به کاربران چنین خدماتی را ارائه می دهند، بیش از دیگر سایت ها مورد استقبال قرار می گیرند.

یافته های گوگل نشان می دهد استفاده از HTTPS در سایت ها در سال 2016 نسبت به سال قبل از آن 89 درصد افزایش یافته است. این افزایش در سال 2015 نسبت به سال 2014 حدود 50 درصد بوده است.

در میان صد سایت پرکاربرد اینترنت هم تعداد سایت هایی که به طور پیش فرض از پروتکل ایمن HTPS استفاده می کنند از 37 سایت به 71 سایت افزایش یافته است.

گوگل مدتی است سایت هایی که از این پروتکل ایمن استفاده نمی کنند را در مرورگر کروم علامت گذاری می کند و همین امر مدیران سایت های یادشده را به استفاده از HTTPS سوق می دهد.

بررسی های گوگل در مورد مرورگر کروم هم حاکیست 73 درصد از صفحات اینترنتی در آمریکا از سیستم تبادل رمز ایمن استفاده می کنند. برای مطالعه گزارش گوگل در این زمینه می توانید به آدرس https://transparencyreport.google.com/https/overview?hl=en مراجعه کنید.