تجربه واقعه عاشورا در نرم افزار واقعیت مجازی کربلا

تجربه واقعه عاشورا در نرم افزار واقعیت مجازی کربلا
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶

در نرم افزار «واقعیت مجازی کربلا» کاربران می توانند با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی در محیط سه‌ بعدی حرکت و واقعه عاشورا را احساس کنند، این نرم افزار تا اربعین حسینی در میدان امام حسین (ع) اکران می‌شود.

به گزارش گرداب به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فناوری اطلاعات، ناظر حسین مهر علی مدیر پروژه نرم افزار «واقعیت مجازی کربلا» از ساخت قسمت دوم این نرم افزار خبر داد.

«واقعیت مجازی کربلا» جدیدترین پروژه‌ای است که در زمینه مظلومیت امام حسین علیه‌السلام ساخته شده است. برای ساخت این پروژه، 35 نفر از کشورهایی مثل کانادا، آمریکا و استرالیا کار می‌کنند و دفتر مرکزی این پروژه در دانمارک است. در حال حاضر اولین اپیزود این نرم افزار توسط فرهنگسرای فناوری اطلاعات در ویژه برنامه «جلوه سوگ» در میدان امان حسین (ع) در حال اکران است. این اپیزود مربوط به قبل از شهادت حضرت عباس (ع) است که توسط یزیدیان محاصره شده و تا لحظه شهادت ایشان را به تصویر کشیده است.

شهروندان می توانند با استفاده از عینک های واقعیت مجازی، واقعه عاشورا را با جسم و روح خود احساس کنند و در محیط سه‌ بعدی حرکت 360 درجه داشته باشند و با هر حرکت، نرم‌افزار به محیط این اجازه را می‌دهد که جهت دید کاربر را دنبال کند.

این برنامه مورد توجه بسیاری از شهروندان قرار گرفته است.

این دیدار به منظور رفع نواقص نرم افزار VR karbala و طرح پیشنهاد و مساعدت در تولید قسمت دوم این نرم افزار صورت گرفت.

همچنین در این جلسه توافق اولیه به منظور ایجاد پایگاه و دفتر تولید کنندگان این نرم افزار در ایران به سرانجام رسید و فرهنگسرای فناوری اطلاعات به عنوان دفتر متمرکز فعالیت های اجرایی و فنی تولید قسمت دوم نرم افزار ثبت شد.

علیرغم علاقه مندی شرکت های معتبر نسبت به مشارکت با گروه تولید کنندگان نرم افزار VR karbala، دست اندرکاران این محصول به دلیل موضوع تخصصی و فنی علاقمند هستند امور مرتبط با نرم افزار را با مشاوره و راهنمایی های فنی، محتوایی و تخصصی این فرهنگسرا پیگیری کنند.

نرم افزار «واقعیت مجازی کربلا، VR karbala » تا اربعین حسینی در ویژه برنامه جلوه سوگ در میدان امام حسین (ع) اکران می شود.

علاقمندان می توانند برای دیدن این برنامه به غرفه نرم افزار «واقعیت مجازی کربلا» مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66902138 تماس بگیرند.