بدون توییتر رئیس جمهور نمی شدم

بدون توییتر رئیس جمهور نمی شدم
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶

دونالد ترامپ توییتر را عاملی برای موفقیت خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عنوان کرد و گفت: بدون کمک این شبکه اجتماعی هرگز رییس جمهور نمی‌شدم.

به گزارش گرداب، رئیس جمهور آمریکا پوشش رسانه ها را غیر منصفانه دانست و گفت: رسانه های اجتماعی پلتفرمی تاثیرگذار بوده‌اند که امکان برقراری ارتباط مستقیم با رای دهندگان را برای من فراهم کردند.

ترامپ دائما از توییتر برای حملات شدید به مخالفان سیاسی، رسانه های خبری و افرادی که از او انتقاد کردند، استفاده کرده است. وی اغلب پست هایش را صبح زود یا اواخر بعد از ظهر توییت می کند. حتی رهبران حزب جمهوری خواه و برخی دوستانش از او خواسته اند تا استفاده از توییتر را کاهش دهد، زیرا استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند به او آسیب برساند.

ترامپ در مصاحبه‌ای با کانال شبکه بازرگانی فاکس اظهار داشت: صادقانه به شما بگویم، اگر رسانه های اجتماعی نبودند من هم اینجا نبودم. زمانی که من یک پیام توییت می کنم، شما آن را بلافاصله در صفحه نمایش خود می بینید. وقتی کسی درباره من صحبت می کند، می توانم به سرعت پاسخ دهم و از خودم دفاع کنم.

هیلاری کلینتون، رقیب او در انتخابات ریاست جمهوری، بارها توییت های منفی وی را محکوم کرده است. دموکرات شکست خورده در برنامه «گراهام نورتون» گفت که بسیاری از سخنان ترامپ را نادیده می گیرد، اما اضافه می کند که خطرناک ترین کار رییس جمهور آمریکا، انجام دیپلماسی در فضای توییتر است.

توییت های آقای ترامپ درباره کره شمالی به عنوان عاملی برای افزایش تنش و تهدیدی برای جنگ هسته ای به حساب می آید. وی در ماه آگوست به دولت کره شمالی هشدار «آتش و خشم» داده بود و اعلام کرد که عمر این رژیم رو به اتمام است که این سخنان طبق نظرات پیونگ یانگ به عنوان «اعلام واضح جنگ» تفسیر می شود.

همچنین به گفته بسیاری از تحلیلگران، توییت های ترامپ حاوی بعضی اشتباهات و حملات شخصی است. ماه گذشته، وی بازیکنان NFL را که در اعتراض به خشونت پلیس و نژاد پرستی زانو زده بودند، سرزنش و مجازات کرد.

همچنین توییتر نیز مجبور شد از تصمیم خود برای حذف پست های بعدی ترامپ خودداری کند، زیرا برخی آن را به عنوان نقض خدمات و قوانین شبکه های اجتماعی می دانستند.

اوایل ماه جاری، باب کورکر، سناتور جمهوری خواه آمریکا گفت: لفاظی های تحریک آمیز آقای ترامپ احتمالا ایالات متحده را در مسیر جنگ جهانی سوم قرار خواهد داد.

گفتنی است؛ ترامپ قبلا با استفاده از توییتر جنگ شخصی با کورکر به راه انداخت. وی ضمن انتقاد شدید از کورکر و با اشاره به خشونت های نژادپرستانه در شارلوت آمریکا در توییتی نوشت: سناتور باب کورکر به من التماس کرده بود که او را برای انتخابات مجدد در ایالت تنسی تایید کنم. من به او «نه» گفتم و او بدون حمایت من هرگز موفق نمی شود.

کورکر نیز در پاسخ گفت: واقعا شرم آور است که کاخ سفید به مرکز مراقبت از بزرگسالان بدل شده است!

جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، هفته گذشته از ناتوانی در کنترل توییت های ترامپ ابراز نگرانی کرد و گفت که وی در این سمت تنها مسئول انتقال جریان اطلاعات مختلف به رئیس جمهور است.

در ماه جولای هفت نفر برای بستن حساب توییتری ترامپ به دادگاه فدرال شکایت کردند. اما دادگاه با رد این شکایت، این فرض را که حساب توییتر رئیس جمهور یک مکان عمومی برای تحقق برخی مقاصد خاص است، ادعایی بی ربط و غلط خواند.

منبع: کلیک