اختصاص بیشترین درآمد موتورهای جستجو به تبلیغات هوشمند

اختصاص بیشترین درآمد موتورهای جستجو به تبلیغات هوشمند
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشترین درآمد موتورهای جستجوی بین المللی را مربوط به بحث تبلیغات هوشمند عنوان کرد.

به گزارش گرداب، امیرحسین دوایی در دومین همایش جویشگر بومی با اشاره به ارائه خدمات مختلف توسط جویشگرها، بیشترین درآمد موتورهای جستجو را در حوزه تبلیغات هوشمند برشمرد و گفت: هر سرویسی که در کسب و کار حوزه IT  ایجاد می شود باید از لحاظ اقتصادی به نقطه پایداری برسد و در غیر اینصورت در نقطه ای متوقف شده و از صحنه حذف می شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بررسی مدل های اقتصادی جویشگرها در دنیا در مقایسه با جویشگرهای بومی در ایران پرداخت و ادامه داد: به طور مثال جویشگرهای بین المللی هدف خود را چند ده میلیارد کلیک در روز تعیین می کنند که با هدف جویشگری با چند میلیون نفر کلیک ، متفاوت است.

دوایی ادامه داد :  در حوزه IT در آسیای شرقی قیمت این سرویس ها بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ دلار به ازای هر کاربر است؛ به این معنی که اگر تعداد کاربر از رقمی بالاتر شود ارزشی ایجاد می کند که مبنای ارزش بنیادی سهام آن شرکت است؛ برهمین اساس همه چیز به کاربر برمی گردد و اهمیت کاربر در این حوزه را نشان می دهد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اهمیت بهینه سازی موتور جستجو  (Search Engine) در این حوزه اشاره کرد و گفت: موتور جستجو موتوری است که دانشی را دریافت می کند و با دسته بندی و تحلیل اطلاعات این دانش را به ثروت تبدیل کرده و این ارزش را برای کاربر ایجاد می کند و جویشگر  با بالا بردن رضایت مندی کاربران درکنارجویشگر برنامه اقتصادی ایجاد کرده و خلق ثروت می کند.

وی تصریح کرد : البته جویشگرها از ارائه خدمات به دیگران نیز هم درآمد دارند اما اصل خدمات جویشگرها به تبلیغات هوشمند اختصاص دارد .

دوایی به حاکم شدن موبایل در ارتباطات اشاره کرد و گفت : با استفاده بیشتر از موبایل و Search Engine ، در صفحه موبایل برای تبلیغات فضای بسیاری وجود دارد و بر همین اساس یک بازار تبلیغات ایجاد می شود که ابتدا کاربر به راحتی جستجو می کند و در مرحله بعد تبلیغات را می بیند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه شاید ارزش ایجاد شده در جویشگرها کاربرد ۱۰۰درصدی نداشته باشد ، تاکید کرد : جویشگرهای محلی ما به لحاظ حجم اقتصاد همه جهان را نمی توانند پوشش دهند و می توانند از سرویس های داخلی استفاده کنند .